بازدید 2651

بی‌اطلاعی شورای‌نگهبان موجب اصرار مجلس شد

به دلیل بی اطلاعی شورای نگهبان از دستور مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسلامی بر مصوبه قبلی خود در خصوص شورای اجتماعی کشور اصرار کردند.
کد خبر: ۶۶۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 14 February 2017
مجلس شورای اسلامی در ادامه رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه به دلیل اینکه شورای نگهبان به خاطر بی اطلاعی از دستور مقام معظم رهبری درباره شورای اجتماعی کشور، مصوبه مجلس را مغایر قانون اساسی دانسته بود و این مسئله توسط رئیس مجلس شورای اسلامی بیان شد، نمایندگان بر مصوبه قبلی خود در این باره اصرار ورزیدند.

به گزارش ایسنا، با تصویب مجلس، به منظور هماهنگی برنامه‌ها و نظارت بر عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی وظایفی بر عهده دارند، شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور و نایب رئیسی وزیر کشور تشکیل می‌شود. وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای شورا به پیشنهاد وزارت کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد. نظارت بر اجراء و پیگیری مصوبات شورای اجتماعی بر عهده سازمان امور اجتماعی خواهد بود.

براساس تبصره بند الف ماده 95 مصوبات شورای اجتماعی کشور جهت اجرای اصل 138 قانون اساسی برای بررسی مغایرت با قوانین برای ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

از 216 نماینده حاضر در جلسه 144 رای موافق 6 مخالف و 4 ممتنع صادر شد.

براساس مصوبه مجلس مواد 90 و 91 اصلاح عبارتی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان