بازدید 2596

استاندارد توقف هر قطار در مترو دو دقیقه؛ در ایران ۱۰ دقیقه

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه توسعه بخش حمل و نقل شهری امری ضروری است، گفت: بر اساس استانداردها باید هر ۲ دقیقه قطار در ایستگاه های مترو توقف کند اما به دلیل کمبود اعتبار، هر ۸ تا ۱۲ دقیقه شاهد توقف قطار هستیم.
کد خبر: ۶۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 14 February 2017
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره بدهی دولت به شهرداری ها، افزود: درباره میزان بدهی دولت به شهرداری ها آمارهای مختلفی وجود دارد اما به نظر می رسد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بهترین مرجع برای ارایه آمار دقیق میزان این بدهی ها است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس 2700 میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری‌ها را در بودجه 95 به گونه ای در نظر گرفت تا با چنین تامین اعتباری دست شهرداری برای انجام بسیاری از پروژه ها از جمله حمل و نقل باز شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بخشی از این اعتبارات پرداخت شده و تلاش می شود تا مابقی آن نیز به شهرداری ها تزریق اعتبار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دولت به شهرداری‌هایی که به حدود 71 درصد جمعیت شهری خدمات ارایه می‌دهند نباید بدهکار باشد چراکه در این صورت فشار بر مردم تحمیل می شود؛ از سویی دیگر زمانی که شهرداری ها منابع پایدار نداشته باشد ممکن است در ارایه خدمات خود به جامعه کوتاهی کنند که در این میان بازهم دود آن به چشم جامعه خواهد رفت.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بخش حمل ونقل شهری از سوی شهرداری ها، یادآور شد: در قانون مشخص شده که برای توسعه قطارهای شهری 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری ها موظف به تامین اعتبار هستند اما از زمان دولت دهم، این مهم عملیاتی نشد درحالی که اگر این تامین اعتبار صورت می‌گرفت ساخت کامل مترو تهران در 5 سال اخیر به اتمام می رسید.

لاهوتی افزود: ظرفیت تجهیزاتی حمل ونقل کافی نیست به گونه‌ای که پیش بینی شده باید هر 2 دقیقه قطار در ایستگاه های مترو توقف کند اما به دلیل کمبود اعتبار برای تامین قطارهای شهری، هر 8 تا 12  دقیقه توقف قطار را شاهد هستیم که این مهم یکی از دلایل هجوم زیاد در متروها است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر دولت بتواند بدهی خود را حداقل در بخش حمل و نقل به شهرداری بپردازد بدون شک تحول خوبی در این عرصه شاهد خواهیم بود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر