بازدید 11279
۹

تجمع دوباره سپرده‌گذاران کاسپین مقابل مجلس

سپرده گذاران کاسپین که مدتی است امکان برداشت وجوه خود از این موسسه را ندارند چند هفته ایست اقدام به تجمع مقابل ساختمان مرکزی این موسسه و بانک مرکزی کرده و امروز به مجلس رفته اند.
کد خبر: ۶۶۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 14 February 2017
سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین که بیش از دو ماه است امکان برداشت از حساب خود را ندارند، ، امروز یکشنبه مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند. تجمعات قبلی مقابل شعبه اصلی کاسپین در سعادت آباد و بانک مرکزی در میرداماد برگزار شده بود.

به گزارش تابناک، سپرده گذاران تاکید دارند که پول خود را در موسسه ای با مجوز بانک مرکزی قرار داده اند و بنابراین، بانک مرکزی موظف به پاسخگویی در برابر مشکلات پیش آمده است.
 
گفتنی است، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در مصاحبه اخیر خود با برنامه نگاه یک تاکید کرد که کاسپین موسسه ای است صرفا برای تحویل دارایی های هشت تعاونی منحل شده و ساماندهی این تعاونی ها و نه برای جذب سپرده.

این در حالیست که بنا بر اظهارات شاهدان عینی حاضر در کاسپین، این موسسه اقدام به باز کردن حساب برای سپرده گذاران جدید با مبالغ میلیونی کرده است آن هم در شرایطی که به بهانه عدم وجود نقدینگی، ریالی به سپرده گذاران قدیمی خود پرداخت نمی کند.

سوالی که ذهن سپرده گذاران را درگیر کرده این است که اگر قرار بوده است که اول اذغام تعاونی ها انجام شود تا بعد کاسپین فعالیت خود را شروع کند، چرا قبل از انجام نهایی ادغام، مجوز صادر شده است؟ نگاهی به سایت اصلی موسسه کاسپین نشان می دهد که تاریخی که این موسسه از بانک مرکزی مجوز فعالیت گرفته است مربوط به 27 اسفند ماه سال 94 می شود اما تا به امروز که در بهمن سال 95 به سر می بریم، هنوز ادغام انجام نشده است؟!

تجمع سپرده‌گذاران کاسپین مقابل مجلس 
سپرده گذاران آشفته کاسپین می گویند که چطور ممکن است که آقای سیف مردم را به صبوری دعوت کند اما به عنوان رئیس یک نهاد مالی «معتبر» در کشور حرفی از ضرب الاجل تعیین شده برای هیئت تسویه تعاونی های هشت گانه ادغامی در کاسپین نزند؟!
 
درخواست اصلی این سپرده گذاران از بانک مرکزی و مسئولان موسسه کاسپین این است که سپرده هایشان را یکباره برگردانند ولی ظاهراً این امر برای کاسپینی ها مقدور نیست. البته موسسه کاسپین اعلام کرده با انتقال اموال تعاونی اعتبار فرشتگان به کاسپین مشکل نقدینگی برطرف خواهد شد. کاسپین همچنین  از نهایی شدن انتقال این اموال و تجمیع همه تعاونی‌های زیرمجموعه خبر داده است ولی این اخبار هم چیزی از نگرانی سپرده گذاران کم نکرده است.

در همین ارتباط البته بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای به مردم اطمینان داده که موسسه کاسپین از بانک مرکزی مجوز دارد و موظف است به نیازهای سپرده گذارانش پاسخ دهد.

علاوه براینها رئیس کل بانک مرکزی روز قبل در پاسخ به خبرنگار تسنیم که پرسید موسسه کاسپین هرچند با وضع محدود ولی در این مدت سپرده های سپرده گذاران را به آنها برمی گرداند ولی در روزهای اخیر بازپرداخت وجوه هم متوقف شده و این موضوع نگرانی شدید سپرده گذاران را به همراه داشته است؟ گفت: آن وجوه مربوط به یکی از هشت واحدی است که در موسسه کاسپین ادغام شده و حساب هایش انتقال یافته است و مابقی تعاونی ها باید حساب های خود را منتقل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طبیعتاً حق مردم است که درباره پول های خود در موسسه کاسپین پیگیری کنند، تصریح کرد: مردم باید صبور باشند و اجازه دهند که کاسپین تمام وجوه را تحویل بگیرد و نسبت به بازپرداخت تعهداتش اقدام کند.

 
تعداد بازدید : 1401
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۹
توروخدا پولمو بدید من دربه در شدم.سپرده گذار موسسه کاسپین
پاسخ ها
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
سخنان ریاست محترم حال حاضر بانک مرکزی ایران آقای سیف::

۱) جناب سیف در اردیبهشت ماه سال ۹۵ که خبرگزاری مهر آن را منتشر و در روزنامه دنیای اقتصاد چاپ شده است توجه کنید:
"لیست و مشخصات بانکها و موسسات غیر مجاز در سایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به سپرده گذاری در بانکهای مجاز مورد تائید بانک مرکزی اقدام کنند."
اين موسسه با سوء استفاده از اعتماد مردم به مجوز بانك مركزي كلاهبرداري تو روز روشن انجام داده.تابناك لطفا شما به عنوان رسانه فعال پيگيري كنيد.خيلي خانواده ها دچار مشكلات جدي شدن. كم نيست هشت هزار ميليارد تومان پوله
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
در کشوری زندگی می کنیم که اگه بخوای یه بقالی ساده بزنی باید هزارجا تاییدت کنن اما مسئولان از بانکها و موسسات غیر مجاز صحبت می کنند!
موسسه كاسپين به بهانه ادغام پول مردم را مسدود نموده و مردم براي گرفتن پول خود بايد به اين موسسه التماس كنند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
مردم ایران با مجوز حاکمیتی بانک مرکزی جهت "موسسه مالی کاسپین"بعنوان پنجمین موسسه مجاز کشور در سایت بانک مرکزی و فرابورس ایران ثبت مجوز به مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ و با دیدن مجوز و لیست اسامی موسسات مجاز در سایت بانک مرکزی که به اعتماد به مجوز آن موسسه سپرده گذاری کردند در واقع توسط بانک مرکزی اغفال و فریب داده شده اند.
به ما چه اصلا ادغام بکنید یا نه موسسه را اصلا خذف کنید اینها همه بهانه است پول هایمان را کشیدید بالا ما پولمان را یک جا هر چه سریعتر می خواهیم
کی ؟ دقیقا" در چه تاریخی سپرده ها بازگردانده میشود ؟ یکسال بازه زمانی مناسبی برای تجمیع و ادغام نبوده است ؟ اگر صفرها از پول رایج کم شود سپرده ها کاملا" از ارزش خواهن افتاد آیا خسارت ان همجبران خواهد شد ؟ تا کی بلوکه اموال مردم ادامه خواهد داشت ؟ منفعت هایی که از افزایش قیمت دلار در یکسال گذشته حاصل فرموده اند کافی نبوده ؟ همچنان ملت باید هزینه های حضرات را تامین نمایند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام و تشکر بابت انعکاس مشکلات ناشی از بی تدبیری برخی مسئولین می‌بایست به جهت اطلاع معروض دارم که حتما به این نکته بسیار مهم توجه شود ، رییس بانک مرکزی در پیشگاه افکار عمومی و به طور رسمی از عبارتی مجعول تحت عنوان مجوز مشروط استفاده نموده اند که اصولا برابر نص صریح قانون (مندرجات آیین نامه تاسیس موسسات اعتباری و بانکها ) چیزی به عنوان مجوز مشروط تعریف نشده است و تنها عبارات مجوز اولیه و مجوز نهایی در حیطه قوانین تعریف شده و سوال اصلی از آقای سیف اینست که عبارت مجوز مشروط فرضی نورد نظر ایشان در کجای آیین نامه ذکر شده و اگر ذکر نشده چطور رییس بالاترین مرجع قانونی نظارتی از این موضوع مطلع نبوده و از عبارت مجعول مجوز مشروط که جایگاهی در قانون و آیین نامه صدور مجوز موسسات اعتباری ندارد استفاده کرده است و در اینخصوص خلاف کلیه ضوابط و قوانین موجود عمل نموده و همین اقدام باعث ایجاد افساد و هرج و مرج کامل و بر هم زدن امنیت اقتصادی در سطح ملی گردیده که می‌بایست به آن از مجاری قانونی رسیدگی شود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل