بازدید 1521

دومین اصلاحات در کابینه مصر در راه است

نخست وزیر مصر اعلام کرد که لیست نهایی ویژه اجرای اصلاحات در کابینه فعلی به زودی به پارلمان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 14 February 2017

نخست وزیر مصر اعلام کرد که لیست نهایی ویژه اجرای اصلاحات در کابینه فعلی به زودی به پارلمان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی مصر، شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر با اشاره به اینکه لیست نهایی ویژه تغییر کابینه به زودی به پارلمان این کشور ارائه خواهد شد،‌ گفت: انتخاب چهره‌هایی که شامل تغییرات آتی خواهند شد به  تحقق اهداف مرحله کنونی مربوط است. ملاک‌ها دربرگیرنده توان مدیریتی و شایستگی‌های شغلی و نیز اجرای کامل اصلاحات اقتصادی است که در حال حاضر در حال اجراست.

اسماعیل درباره ویژگی‌های این اصلاحات و مهمترین چهره‌هایی که شامل آنها خواهد شد، گفت: به زودی لیست نهایی به پارلمان ارائه خواهد شد.

علی المصیلحی، وزیر پیشین دوره ریاست جمهوری حسنی مبارک استعفای خود از ریاست کمیسیون اقتصادی پارلمان جهت کاندیداتوری برای پستی وزارتی در چارچوب این اصلاحات اعلام کرده تا به این ترتیب اولین کسی باشد که رسما کاندیداتوری خود را برای اصلاحات آتی اعلام کرده است.

عبد الفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر اواسط ژانویه گذشته در مصاحبه‌ای مطبوعاتی به اجرای اصلاحات در کابینه اشاره کرد و بدون اعلام پست‌های وزارتی که شامل این تغییرات خواهند شد و یا زمان انجام آن گفت: این تغییرات در راستای تصحیح اشتباهات و عبور از مسائل و مشکلاتی است که می‌تواند پیامدهایی داشته باشد.

دولت کنونی قاهره به دلیل شرایط سخت اقتصادی مصر و افزایش قیمت‌ها به ویژه پس از آزاد شدن نرخ ارز در نوامبر ۲۰۱۶ با انتقادات بسیاری مواجه است.

طبق قانون اساسی مصر، رئیس‌جمهوری این اختیار را دارد که پس از مشورت با نخست وزیر و موافقت پارلمان با اکثریت مطلق حاضر که نباید کمتر از یک سوم تعداد کل نمایندگان (۵۹۶ عضو) باشد، دست به اصلاحات در کابینه بزند. در صورتی که این اصلاحات انجام شود، دومین اصلاحات در کابینه شریف اسماعیل خواهد بود، اولین بار اصلاحات در کابینه اسماعیل در مارس ۲۰۱۶ و در مورد ۱۰ پست وزارتی انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی