بازدید 8828

اهمیت مصرف قطره آهن در کودکان

کد خبر: ۶۶۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 14 February 2017
یک متخصص رادیولوژی فک و صورت گفت: سیاه شدن دندان‌ها پس از مصرف قطره آهن نباید مانع از مصرف آن در نوزادان و کودکان شود، چرا که آهن ماده معدنی حیاتی است و تمام کودکان و نوزادان به آن نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم صادقی اظهار کرد: مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان امری ضروری است، زیرا آهن ماده معدنی حیاتی است و تمام کودکان و نوزادان به آن نیاز دارند. سیاه شدن دندان‌ها پس از مصرف قطره آهن نباید مانع از مصرف آن در نوزادان و کودکان شود

صادقی با اشاره به اینکه برخی از افراد بر این باورند که سیاه شدن دندان‌ها در کودکان ناشی از مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی دندان‌هایشان می‌شود، افزود: در حال حاضر  میان متخصصان در این خصوص اختلاف نظر است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان کودکانی که قطره آهن مصرف می‌کنند باید سعی شود قطره ته گلو  کودک چکانده شود و بقایای آن از روی دندان‌ها تمیز شود.

صادقی اظهار کرد: قطره آهن دارای ارزش فوق‌العاده زیادی در رشد و تکامل کودک است.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت با اشاره به اینکه عفونت لثه در کودکان بسیار شایع است، گفت: این عفونت می‌تواند بر اثر پوسیدگی دندان، وجود جرم و جسم آلوده، سیستم ایمنی و وارد کردن اشیاء کثیف در دهان و بخشی از یک بیماری یا سندروم ایجاد شود.

صادقی خاطرنشان کرد: والدین باید برای بررسی وضعیت سلامت ‌دندان کودکان خود، آن‎ها را برای معاینه نزد پزشک برند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر