بازدید 2686

طلای جهانی ثابت ماند

طلا در بازار جهانی در معاملات روز سه‌شنبه در آستانه اظهارات نیم‌سالانه رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر قانون‌گذاران این کشور و انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخهای بهره، ثابت ماند.
کد خبر: ۶۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 14 February 2017
طلا در بازار جهانی در معاملات روز سه‌شنبه در آستانه اظهارات نیم‌سالانه رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر قانون‌گذاران این کشور و انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن دورنمای افزایش نرخهای بهره، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشته است در ۱۲۲۵.۸۴ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۶.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۰.۱۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش داشت و در ۱۲۲۵.۸۰ دلار بسته شد.

سرمایه‌گذاران به اظهارات جانت یلن بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند که به توضیح درباره سیاست پولی در برابر قانون‌گذاران خواهد پرداخت تا شاید نشانه‌ای درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری دریافت کنند. وی روز سه‌شنبه در برابر کمیته بانکی سنا و روز چهارشنبه در برابر کمیته خدمات مالی مجلس به ارائه توضیح خواهد پرداخت.

بانک مرکزی آمریکا برای امسال سه دور افزایش نرخ‌های بهره را پیش‌بینی کرده است، در حالیکه بازارها انتظار دارند نرخ‌ها تنها دوبار افزایش پیدا کنند.

به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، اظهارات یلن به دقت دنبال خواهند شد و هرگونه اشاره درباره‌ افزایش نرخ‌های بهره در مارس، بر حرکت قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. انتظار نمی‌رود معاملات روز جاری نوسان چندانی داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، رابرت کاپلان، رئیس بانک فدرال دالاس، روز دوشنبه گفت: بانک مرکزی آمریکا باید برای افزایش نرخ بهره به زودی عمل کند، در غیر این صورت ممکن است به زودی ناچار شود برنامه‌اش برای افزایش تدریجی نرخ‌ها را رها کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه‌ نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و از سوی دیگر از ارزش دلار که طلا به آن قیمت‌گذاری می‌شود پشتیبانی می‌کند.

سرمایه گذاران با این احتمال که برنامه اصلاحات مالیاتی ترامپ، به رشد اقتصادی و درآمد شرکتها رونق می بخشد، از بازار طلا فاصله گرفته و به خرید سهام پرداختند با این همه همچنان نگران مواضع حمایت گرایانه رئیس جمهور آمریکا در زمینه تجارت هستند. اما تحلیلگران می گویند انتخابات متعدد در اروپا، دلیل اصلی ابهامات فزاینده است که تقاضای سرمایه گذاران برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت می کند.

در این بین، دلار روز سه‌شنبه نزدیک به بالاترین سطح سه هفته اخیر در برابر سبدی از ارزها قرار گرفت و روند رشد قیمت طلا را محدود کرد. شاخص دلار تقریبا ثابت بود و در ۱۰۰.۹۴ واحد ایستاد که با رکورد ۱۰۱.۱۱ واحد در روز دوشنبه فاصله چندانی نداشت. قوی‌تر شدن دلار معاملات کالاهایی مانند طلا که به این ارز انجام می‌شود را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرده و تقاضا را کمتر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۸۳ دلار رسید. این فلز در معاملات روز قبل به ۱۸ دلار صعود کرده بود که  بالاترین قیمت سه ماه گذشته بود. بهای هر اونس پلاتین ثابت بود و در ۹۹۴.۷۵ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۲۳ درصد کاهش یافت و به ۷۷۲.۶۸ دلار رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار