بازدید 2440

تاکید بر وضعیت ناپایدار و غیرقابل کنترل خوزستان

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر وضعیت ناپایدار خوزستان، گفت: وضعیت استان به روال عادی برگشته اما این وضعیت ناپایدار و غیرقابل کنترل است.
کد خبر: ۶۶۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 14 February 2017
هدایت‌الله خادمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح آخرین وضعیت استان خوزستان، گفت: وضعیت تا حدودی به روال عادی برگشته اما این وضعیت ناپایدار خواهد بود زیرا در 15 روز گذشته حدود چهار روز برق و آب بیشتر مناطق قطع و بسیاری از سیستم‌ها دچار مشکل شده بود بنابراین این موضوع نشان از وضعیت بحرانی و غیرقابل کنترل خوزستان دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به حل مشکلات استان خوزستان، تصریح کرد: مشکلات خوزستان جدی گرفته نشد بنابراین به بحران تبدیل شد به نوعی که هم‌اکنون نیازمند اقدام اساسی در قالب یک پروژه عظیم و اختصاص منابع ویژه هستیم تا بتوان وضعیت پایدار را برای خوزستان رقم زد.

 

کاهش چندصدهزار لیتر تولیدات نفتی به موجب بحران خوزستان

وی افزود: بی‌توجهی‌ها موجب بحرانی شدن گرد و خاک و مه در پایتخت نفتی کشور شد، متاسفانه در این مدت چند صد هزار لیتر از میزان تولیدات نفتی کاهش یافت در حالی که برف و کولاک یا گرد و غبار در سایر کشورها به تولیدات نفتی آسیب نمی‌زند.

خادمی با یادآوری اینکه خسارات‌های مالی و جانی بسیاری در روزهای اخیر به مردم خوزستان وارد آمد، گفت: خسارت‌های پنهانی هم وجود دارد که متاسفانه هیچ گاه برآورد نمی‌شود، در حقیقت خسارات‌های هزاران میلیاردی به مدت چهار روز با توقف فعالیت کارخانه‌ها و صنایع  و همچنین پروازها و کاهش تولیدات نفتی و پمپاژ آن وارد شده که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود.

 

پدیده مخرب زیست‌محیطی و انسانی در خوزستان در حال رشد است

این نماینده مردم در مجلس دهم خسارت‌های جانی را یادآور شد و افزود: متاسفانه رشد سرطان در استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است زیرا مواد شیمیایی با گرد و غبار پخش در هوای خوزستان مورد استنشاق مردم قرار گرفته است به نوعی که تمام محیط‌زیست خوزستان هم تحت تاثیر قرار گرفته و در معرض نابودی است.

وی ادامه داد: خشکی رودخانه‌ها و تالاب‌های این استان نیز تاثیر بسزایی در وضعیت پیش‌آمده دارد، در حقیقت پدیده مخرب زیست‌محیطی و انسانی در این استان در حال رشد است.

 

محیط‌زیست هوشیار باشد/ سیاست‌های تبعیض‌آمیز به مشکلات خوزستان دامن زده است

خادمی از حضور وزیر نیرو و مدیران وی در خوزستان خبر داد و گفت: این افراد تنها به رفع مشکل پرداختند در صورتی که این سیستم در کمتر از 15 روز دو مرتبه دچار ایراد شده، بنابراین اشکال به طور اساسی باید مرتفع شود زیرا وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است، از این رو برای جلوگیری از تکرار بحران باید علت‌ها برطرف شد، سازمان حفاظت محیط‌زیست هم باید نسبت به وضعیت پیش‌ آمده هوشیار بوده و ورود پیدا کند.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس دهم با بیان اینکه می‌بایست نهادی برای نجات خوزستان ایجاد یا مسئول شود، گفت: هم‌اکنون برخی از مناطق خوزستان چون ایذه و باغملک آب آشامیدنی ندارند درحالیکه آب رود کارون به استان‌های دیگر منتقل می‌شود، در حقیقت سیاست‌های تبعیض‌آمیز به مشکلات دامن زده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اختلاف و دوری بین مردم با اعمال سیاست‌های تفرقه‌انگیز و تبعیض‌آمیز موجب افزایش مشکلات خواهد شد، بنابراین مسئولان و متولیان باید دست از چنین اقداماتی بر دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار