بازدید 8109

کلاهبرداری میلیونی ازطریق اخذ رمز اینترنتی

کد خبر: ۶۶۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 14 February 2017
شخصی که با استفاده از تکنیک جعل و نیز مهندسی اجتماعی اقدام به اخذ رمز اینترنت بانک و سرقت ۵۰۰ میلیونی از حساب افراد کرده بود با تلاش پلیس شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ حسنوند، رئیس پلیس فتای استان خوزستان گفت: در پی وصول تعداد ۹ فقره پرونده با موضوع مشابه برداشت ازحساب بانکی افراد از طریق حواله پایا مربوط به بانک ملت به مبلغ کلی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال (پانصدوده میلیون تومان) در اوایل مهرماه سال ۹۵ به این پلیس موضوع در دستور کار ویژه افسران و کارآگاهان اداره مبارزه باجرایم و عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.
 
حسنوند افزود: در ادامه با انجام اقدامات لازم و جمع‌آوری مستندات جامع مشخص گردید شخص کلاهبردار با استفاده از تکنیک جعل و نیز مهندسی اجتماعی خیلی قوی اقدام به اخذ رمز اینترنت بانک برای مالباختگان و به طبع آن برداشت غیر مجاز از حسابشان کرده است. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: همچنین طی ردگیری مبلغ برداشت شده از حساب یکی از شکات به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نهایتا این پلیس موفق به انسداد مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال از این مبلغ در حساب و عودت آن به حساب شاکی در همان روز گردید.
 
حسنوند افزود: در ادامه پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی نهایتا سارق در شعب یکی از بانک‌های کشور دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده از وی عنوان کرد، بنده دارای مدرک تحصیلی سیکل هستم و جهت ترک اعتیاد مدتی در یکی از کمپ‌ها بودم که پس از آزادی از کمپ مدتی بیکار بودم و با توجه به مهارت‌هایی که داشتم با همدستی یکی از بستگان نزدیکم به فکر برداشت از حساب مردم از طریق اینترنت افتادیم.
 
رئیس پلیس فتای استان خوزستان ضمن اشاره به دستگیری سایر همدستان سارق تصریح کرد: همچنین متهمان معترف به برداشت از حساب دو نفر دیگر از مشتریان بانک رفاه به مبلغ کلی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در خرداد ماه سال جاری شده که بلافاصله توسط این پلیس شناسایی و مراتب دستگیری متهمان به اطلاع آنها جهت پیگیری کارشان رسید.
 
وی در پایان گفت: حفظ محرمانگی داده‌ها و اطلاعات در فضای مجازی یک اصل مهم بوده و چنانچه افراد و بانک‌ها در نگهداری و حفظ اطلاعات محرمانه نهایت دقت و جدیت را به خرج دهند هرگز چنین اتفاقاتی روی نخواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار