بازدید 5324

مرکل دیدار خود با نتانیاهو را لغو کرد

کد خبر: ۶۶۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 14 February 2017
صدر اعظم آلمان دیدار دوجانبه سران دو طرف آلمانی و اسرائیلی را که قرار بود در تاریخ ۱۰ مه آینده در شهر اشغالی قدس برگزار شود، لغو کرد.
 
مرکل دیدار خود با نتانیاهو را لغو کرد 

به گزارش ایسنا، به نقل از منابع رسانه‌ای اسرائیل، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دلیل لغو این دیدار سرگرم بودن آنگلا مرکل به انتخاباتی است که قرار است در ماه سپتامبر آینده برگزار شود، اما روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از طرف‌های آلمانی و اسرائیلی نوشت که این تصمیم دلیل دیگری هم دارد که شاید دلیل اصلی لغو دیدار هیئت‌های دو طرف باشد و آن نارضایتی و ناخرسندی مرکل از تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست نشین باشد که یک هفته قبل در کنست صهیونیستی تصویب شد.

در همین راستا، یک مسئول اسرائیلی که با مسئولان وزارت خارجه آلمان و دفتر صدر اعظم این کشور در ارتباط است، اعلام کرد که مقامات آلمانی به شدت از تصویب قانون اخیر مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست نشین غیرقانونی ناراحت هستند.

این مسئول آلمانی که نخواست هویتش فاش شود، در گفتگو با هاآرتص تصریح کرد که از مسئولان آلمانی شنیده است که دولت این کشور از طریق کانال‌های دیپلماتیک اقداماتی علنی برای ابراز خشم و ناراحتی خود در قبال مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست نشین اتخاذ کرده است.

وی افزود، یکی از این اقدامات اعتراضی به دیدار مشترک سران دو طرف که هر ساله و به صورت متناوب در فلسطین اشغالی و آلمان برگزار می‌شود، مربوط است. این دیدارها از چند سال پیش و از زمان نخست وزیری ایهود المرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و با دیدار وزرای دو طرف آغاز شده است و قرار بود در راستای آن، آنگلا مرکل و بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی با هم دیدار کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با رد ادعاهای مراجع صهیونیستی درباره دلیل لغو این دیدار اعلام کرد که زمان برگزاری انتخابات در آلمان از مدت‌ها قبل مشخص شده است و دفتر آنگلا مرکل چند روز قبل از تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیستی با برگزاری این دیدار در تاریخ ۱۰ الی ۱۱ ماه مه آینده موافقت کرده بود، اما چند روز پس از تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست نشین، مشاور صدراعظم آلمان در دفتر نتانیاهو حاضر شد تا به وی اعلام کند که مرکل تصمیم به تعویق زمان برگزاری اجلاس سران دو طرف به خاطر آماده سازی مقدمات برگزاری انتخابات گرفته است.

اما انتخابات آلمان چهار ماه بعد از زمان برگزاری دیدار سران دو دولت آلمان و رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد و تعویق این دیدار بدین معناست که این دیدار در سال ۲۰۱۷ برگزار نخواهد شد.

سفارت آلمان در فلسطین اشغالی حاضر به اظهارنظر درباره این مساله نشد و مسئولان آلمانی هم ضمن خودداری از اظهارنظر در این زمینه، این مساله را تکذیب نکردند که لغو دیدار مذکور با قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیستی ارتباط داشته باشد.

آلمان سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات درباره قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست نشین احضار کرده بود و وزارت خارجه این کشور هم بعدا با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن این قانون را محکوم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر