بازدید 13335

کاهش تعرفه‌های انتقال و پهنای باند

کد خبر: ۶۶۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 14 February 2017
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی با هدف توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات یکپارچه انجام داده که کاهش تعرفه‌های انتقال و پهنای باند، ارائه خدمات گوناگون در کلیه دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سطح کشور، پیاده‌سازی سامانه جامع ترخیص تجهیزات بخش ICT و برقراری ارتباط با سامانه «گمرک فرامرزی» وزارت امور اقتصادی بر بستر شبکه ملی اطلاعات از جمله‌ مهم‌ترین این اقدامات طی سال‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، صدور پروانه‌های متعدد در زمینه‌های بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت، ارتقاء پروانه‌های ارایه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس، کاهش تعرفه‌های انتقال و پهنای باند و الزام دارندگان پروانه به استفاده از تجهیزات تولید داخل را می‌توان از جمله‌ مهم‌ترین اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال‌های گذشته دانست.

تولید محتوای بومی سالم و فاخر، ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار، تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات یکپارچه و همچنین حمایت از تولید داخلی از جمله پروژه‌های دیگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم انجام شده است و هر کدام از این پروژه‌ها شامل اقدامات متعدد است.

تدوین تعرفه ارائه خدمات Peering در مراکز تبادل داده (IXP) در راستای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را می‌توان از اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای هدف تولید محتوای بومی سالم و فاخر دانست.

این سازمان همچنین فعالیت‌هایی را در راستای هدف ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار در بخش ICT انجام داده است. صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به ۱۶ متقاضی که شامل پروانهPAP، پروانه  ISDP و پروانه، ISP پروانه VoIP و یک پروانه PSTN  می‌شود.

با رویکرد حذف فناوری و یکپارچه‌سازی پروانه‌های ارائه خدمات پهن‌باند ثابت و همچنین صدور پروانه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) به ۲۰ متقاضی که شامل ۲۷ پروانه می‌شود، صدور ۲۰ فقره موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) و صدور یک پروانه و اعطای دو پروانه خدمات مرکز تماس  Contact Centerاز جمله این خدمات است.

صدور چهار پروانه ارائه خدمات مشاوره و طراحی شبکه رادیویی، تنظیم موافقتنامه و اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی، ارتقاء پروانه‌های ارایه خدمات ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس به تکنولوژی TD-LTE و تغییر نام پروانه به انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت و اجرای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه  (MNP)نیز از جمله اقداماتی است که شاید کاربران آنها را بیشتر لمس کرده باشند.

تدوین ۹۳ استاندارد و مشارکت در تدوین بیش از ۱۰۰۰ استاندارد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان ملی استاندارد ایران، اعتباردهی به ۱۴ آزمایشگاه داخلی شامل مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و بخش خصوصی و عقد تفاهم‌نامه با دو آزمایشگاه خارجی، انجام فرآیند تایید نمونه و بررسی بیش از ۸۰۰۰ نمونه تجهیزات در حوزه ICT با رویکرد کاهش زمان تایید نمونه به مدت ۱۰ روز تا پایان سال ۹۴ و کاهش زمان و هزینه صدور گواهی تایید نمونه برای تجهیزات تولید داخل نیز در راستای هدف ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار انجام گرفته است.

صدور، تمدید و نظارت بر حدود ۷۰۰۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت، توسعه سامانه الکترونیکی به منظور دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی (۱۹۵) با ایجاد کارتابل الکترونیکی برای سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت و اپراتورها، بهبود و اصلاح فرآیندها برای پاسخگویی بهتر به نیازهای ذینفعان و راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه نیز از دیگر اقدامات در راستای ارائه خدمات یکپارچه است.

الزام دارندگان پروانه به استفاده از تجهیزات تولید داخل در چارچوب مصوبه ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، احصاء فهرست تجهیزات تولیدی داخل و نیز بررسی مکانیزم‌های کنترلی در حمایت از محصولات تولیدی داخل، راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه ثابت و ۱۳ سامانه سیار پایش و مانیتورینگ طیف امواج رادیویی، ثبت ۵۴۷۳ ایستگاه رادیویی در بانک اطلاعاتی ITU، پیشنهاد و ثبت ۱۶۶ سند در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی ITU و APTو همچنین هماهنگی و انعقاد سه تفاهمنامه مرزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، آذربایجان و روسیه را می‌توان از اقدامات سازمان تنظیم مقررات در راستای هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان