بازدید 3425
معاون اجرایی رئیس جمهور:

کاهش تعرفه‌ها با پیشنهاد جهاد کشاورزی بود

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه کاهش تعرفه‌ ۸ کالای اساسی با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی تصویب شد، گفت: وزرای صنعت و کشاورزی هر دو در خصوص تنظیم بازار مسئولیت دارند.
کد خبر: ۶۶۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 13 February 2017
معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام اینکه کاهش تعرفه‌ ۸ کالای اساسی با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی تصویب شد، گفت: وزرای صنعت و کشاورزی هر دو در خصوص تنظیم بازار مسئولیت دارند.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه هشتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولین تنظیم بازار شب عید مجموعه نظام صنفی هستند و در بخش‌های مختلف وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مسئولیت امور را برعهده دارند.

وی افزود: برای هماهنگی این دو وزارتخانه اقداماتی در دولت در دست اجرا است و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در عموم کالاها شرایط مطلوبی برای تأمین نیاز شب عید وجود دارد و آرامش در بازار حکم فرماست.

وی تصریح کرد: کمیسیون نظارت با ریاست فرمانداران در استان‌ها درحال برگزاری است و مسئله بازار را در همه مناطق تحت نظر دارند.

شریعتمداری گفت: ایجاد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای عرضه کالاها با قیمت کمتر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در برخی اقلام نیز احساس کردیم برای تنظیم بازار نیازمند اقدامات ویژه ای هستیم به همین منظور کاهش تعرفه‌ها اعمال شد و همچنین اقدامات ذخیره سازی با کمک بخش خصوصی صورت پذیرفت تا کمبودهای احتمالی نیز رفع شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال تسنیم که چرا در چند ماه مانده به شب عید و انتخابات ریاست جمهوری بدون جلب رضایت وزارت جهاد کشاورزی به یک باره تعرفه واردات 8 کالای اساسی و حساس کاهش یافت، گفت:  هر تغییری در نظام تعرفه باید به پیشنهاد وزارتخانه ذی ربط صورت گیرد تا قابلیت طرح در دولت داشته باشد.

وی افزود: تعرفه‌ها اگر قرار است تغییر کند قانونگذار اعلام کرده که با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی باشد و کمیسیون ماده یک نیز موضوع تعرفه‌ها را در کشور ساماندهی می‌کند و در نهایت باید اذعان داشت که تغییر در نظام تعرفه‌ها با طی شدن این مراحل صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد تنظیم بازار ادامه داد: برای برخی از اقلام نیز تمهیدات فصلی داریم و تعرفه‌ها را کاهش می‌دهیم تا در زمان برداشت محصول حمایتی از تولیدکنندگان صورت گیرد و بعد از فصل برداشت که باید کالا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد اجحافی در حق آنها انجام نشود.

وی برای توضیح بیشتر گفت: با پیشنهاد وزارتخانه‌های تولیدی تعرفه‌ها را تغییر می‌دهیم و محدودیت‌های مقداری را نیز برطرف می‌کنیم. این کالاها برای زندگی مردم تأثیرگذار هستند و باید برای کنترل امور مصرف کننده و تولیدکننده را به صورت همزمان در نظر گیریم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در بخش تولید پارچه کت‌وشلواری تولید داریم و برای استمرار فعالیت آنها باید سود داشته باشد و در صورت تحمل ضرر و زیان به تولیدکننده در آینده دود آن به چشم مصرف کننده می‌رود زیرا از چرخه تولید خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: وقتی 500 هزار تولیدکننده پارچه کت و شلوار در کشور وجود دارد اما چند میلیون مصرف کننده این کالا هستنهد دولت باید قابلیت تعادلی میان آنها ایجاد کند.

* رئیس جمهور برای رسیدگی به موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور رسیدگی داد

شریعتمداری در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه آیا قصد تفکیک بخشهای مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار دولت است یا تغییراتی در قانون انتزاع صورت خواهد گرفت، گفت: رئیس جمهور برای رسیدگی به این موضوع به بخشهای مختلف ماموریت داده است تا روابط موازی با یکدیگر تنظیم شود. برخی از فعالیت‌ها که به دلیل سنگینی یکدیگر را تحت ‌الشعاع قرار می‌دهد باید به صورت مستقل به آنها توجه شود.

وی در پایان گفت: اما اینکه دولت لایحه‌ای در این خصوص ارائه می‌دهد یا خیر هنوز مشخص نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی