بازدید 2349
رویترز:

افزایش‌فعالیت‌های‌حفاری‌درآمریکاقیمت‌نفت‌راکاهش‌داد

قیمت نفت صبح روز دوشنبه در بازارهای جهانی تقریبا یک درصد کاهش یافت، زیرا با افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا انتظار می رود تولید نفت این کشور در آینده افزایش یابد.
کد خبر: ۶۶۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 13 February 2017
قیمت نفت صبح روز دوشنبه در بازارهای جهانی تقریبا یک درصد کاهش یافت، زیرا با افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا انتظار می رود تولید نفت این کشور در آینده افزایش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 09:47 دقیقه صبح روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 45 سنت در مقایسه با آخرین قیمت جمعه گذشته کاهش یافت و به 56 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید. 

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با 41 سنت کاهش نسبت به جمعه گذشته به بهای 53 دلار و 45 سنت معامله شد.

بر اساس اعلام شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا، تعداد دکل های فعال حفاری این کشور در ماه ژانویه (دی-بهمن) به 591 دستگاه افزایش یافت که بیشترین تعداد از اکتبر سال 2015 است. 

امروز قرار است گزارش ماهانه اوپک که احتمال می رود موید پایبندی کشورهای عضو به توافق کاهش تولید باشد، منتشر شود.

به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر (10 آذر) خود در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. 

براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از ابتدای سال 2017 میلادی (‌12 دی) به مدت 6 ماه اجرا می شود. 

اوپک همچنین موفق شد در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کرده اند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر