بازدید 1817

یادداشت اعتراض جنبش احرار عراق به دولت

جنبش احرار عراق از رؤسای جمهوری ، مجلس نمایندگان و دولت خواست که مانع توسل به " زور " برای پراکنده کردن مردم در تظاهرات شوند.
کد خبر: ۶۶۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 13 February 2017
جنبش احرار عراق از رؤسای جمهوری ، مجلس نمایندگان و دولت خواست که مانع توسل به " زور " برای پراکنده کردن مردم در تظاهرات شوند.

 العالم – عراق

فراکسیون پارلمانی جنبش احرار در نامه ای اعتراض آمیز به رؤسای جمهوری ، مجلس نمایندگان دولت و نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که هیچ کسی نباید از " گلولۀ جنگی " برای متفرق کردن مردم معترض استفاده کند.
جنبش احرار با درخواست از مسؤولان برای تحقیق درباره عاملان تعرض به تظاهرات مردم اعلام کرد : کسانی که به معترضان در تظاهرات تعرض کرده اند ، باید شناسایی و به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.
جنبش احرار در نامۀ خود آورده است : نباید برای پراکنده کردن مردم بی گناهی که روز 11 فوریه برای تظاهرات به خیابان ها آمده بودند ، از زور و قوۀ قهریه استفاده می شد. 
جنبش احرار ا فزود : مردم به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کرده بودند و خواستار ایجاد تغییراتی در ترکیب کمیته انتخابات بودند و این کمیته را به عدم رعایت بی طرفی متهم می کردند و همچنین خواستار تسریع در تدوین قانون انتخابات برای دست یابی به حقوق خود بودند. 
جنبش احرار با درخواست از دولت برای اعطای غرامت به خانواده های شهدا و مجروحین ، افزود : مسؤولان علاوه بر تحویل دادن متعرضان به دستگاه قضایی باید به خانواده های شهدا و مجروحین غرامت پرداخت کنند.

جنبش احرار اعلام کردند : کسانی که به مردم تعرض کردند و آنها را به خاک و خون کشیدند ، جزء این ملت و ارتش و پلیس فداکار نبودند بلکه افرادی هستند که ابراز دست دیگران بودند و به دستور اربابان خود به میان مردم آمده بودند و باید شناسائی شوند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز شنبه دستور داد که تحقیقاتی جامع درباره تعرض به مردم و نیروهای امنیتی در میدان التحریر شهر بغداد آغاز شود و عاملان شناسایی و محاکمه شوند.
علی التمیمی استاندار بغداد از کشته شدن 4 معترض و مجروحیت 320 نفر در تظاهرات میدان التحریر خبر داده است .
فرماندهی عملیات بغداد نیز از کشته و زخمی شدن 8 نیروی امنیتی خبر داد و اعلام کرد که تعدادی اسلحه و چاقو از برخی از تظاهرات کنندگان  کشف و ضبط کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل