بازدید 1990
مدیرعامل صندوق بازنشستگی؛

بارمالی‌تحمیل‌شده‌به‌صندوق‎‌بازنشستگی‌رااعلام‌می‌کنیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه گزارش بار مالی تحمیل شده به این صندوق تا دو ماه آینده خبرداد و گفت: ۲۸ تصمیم گرفته شده در ۴ دهه اخیر به صندوق های بازنشستگی ضربه زد.
کد خبر: ۶۶۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 13 February 2017
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه گزارش بار مالی تحمیل شده به این صندوق تا دو ماه آینده خبرداد و گفت: ۲۸ تصمیم گرفته شده در ۴ دهه اخیر به صندوق های بازنشستگی ضربه زد.

محمود اسلامیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده برای صندوق‌های بازنشستگی طی ۴ دهه اخیر گفت: متاسفانه این تصمیمات و برخی از این قوانین بار مالی زیادی را به صندوق‌های بازنشستگی تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: صندوق‌های بازنشستگی به دلیل تصمیماتی که در ۴۰ سال گذشته بدون در نظر گرفتن بار مالی، بر آنها تحمیل شده امروز با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲۸ تصمیم برای صندوق‌ها در ۴۰ سال گذشته اتخاذ شده که بار مالی زیادی را به آنها تحمیل کرده است.

اسلامیان درباره میزان بار مالی تحمیل شده گفت: بررسی هایی درباره «حجم بار مالی تحمیل شده» در حال انجام است که تا دو آینده نهایی می‌شود و نتیجه این گزارش اعلام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وضعیت سوددهی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: بعد از ساماندهی و یکسری تغییرات، رشد سودآوری شرکت‌ها در سه سال اخیر سالانه حدود ۳۰ درصد بوده است به طوریکه این میزان از ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ رسید و در سال ۹۴ نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان شد.

به  گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار ارائه شده، در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی میانگین وزنی نسبت دارایی‌های بازنشستگی به تولید ناخالص داخلی، برای کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی معادل ۸۴.۴ درصد و برای کشورهای غیر عضو نیز ۳۶.۴ درصد بوده است. این در حالی است که این نسبت در ایران فقط حدود ۳۰ درصد اعلام می‌شود.

در عین حال سالانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از ردیف بودجه‌های دولتی برای جبران پرداخت مستمری بازنشستگان تخصیص می‌یابد که این خود نشان دهنده وضعیت نامطلوب صندوق‌ها از دو جنبه رفاه اجتماعی و برنامه اقتصادی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل