بازدید 7147

دام هایی که چرخ زندگی را می‌چرخانند

کد خبر: ۶۶۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 13 February 2017
زندگیش در سن ۳۱ سالگی به تلخی ورق خورد. همسرش را از دست داد. در اوج جوانی باید هم نقش پدر و هم مادر را ایفا می‌کرد.

به گزارش مهر، سختی زندگی  او را پیر نکرده است. سن شناسنامه ای به چهره اش می خورد؛ او ۵۳ سال دارد، اهل روستای «ورچه» از حوالی اراک. زندگیش در سن ۳۱ سالگی تلخ ورق خورد. همسرش را از دست داد و در اوج جوانی باید برای دختران و پسرش هم نقش پدری و هم مادری را ایفا می کرد.

روزهای سخت زندگی به سراغ او، پسر و سه دخترش آمد. آنان تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند و تنها با مستمری این نهاد چرخ زندگی را می چرخاندند. روزهایی که به سختی می چرخید.

او روزهای سختی را می گذراند. روزهایی که لطافت زنانگیش با زمختی زندگی گره خورده بود. باید کاری می کرد  تا از شرایطی که دارد خود و فرزندانش را برهاند. روزهای سخت زندگی را گذرانده است و  امروز با او در منصب یک کارآفرین گفتگو می کنیم.

رحیمه حدادی درباره ی فعالیت های خود به خبرنگار مهر، می‌گوید: ۲۳ سال پیش هنگامی که ۵ فرزند داشتم همسرم را از دست دادم. روزهای سختی برایم رقم خورد. تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتیم و تنها پولی که وارد زندگیم می شد مستمری کمیته بود.

وی  از نگرانی رفتن فرزندانش به شهرهای دیگر می گوید و توضیح می دهد: فرزندانم بزرگتر که می شدند دوست نداشتم مرا ترک کنند. از اینکه روزی آنان برای کار به شهرهای دیگر مهاجرت کنند هراس داشتم.

این کار آفرین ادامه می دهد: تصمیم گرفتم کاری را با کمک پسران راه اندازی کنم. تحت پوشش کمیته امداد بودم و از آنان برای خود کفایی مشاوره گرفتم . در  نهایت از کمیته امداد مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام خود اشتغالی دریافت کردم. با یک راس گاو کار دامپروری را آغاز کردم. با گذشت زمان کار را گسترش  دادم.

وی با صراحت می گوید از صفر آغاز کردم و می افزاید: مشکلات زیادی برای شروع کار دامپروری داشتیم. پسرانم نوجوان بودند ، خیلی ها معتقد بودند موفق نمی شویم، اما با همت که داشتیم و انگیزه ای که به آنان می دادم، توانستیم این کار را آغاز کنیم.

این کار آفرین بیان می کند: از یک راس دام به چندین راس رسیدم و در حال حاضر یک مجموعه تولیدی نیمه صنعتی داریم. به جز خانواده خودم ۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم با ما همکاری دارند.

وی ادامه می‌دهد: به کارخانجات شیر می فروشیم و خدا رو شکر در آمد خوبی داریم و این روزها جبران روزهای سخت زندگیمان است.

حدادی با بیان اینکه اگر فرزندان به شهر می آمدند مشخص نبود بتوانند کار مناسبی بیابند گفت: اکنون نه تنها آنان در روستا کار دارند بلکه برای دیگر هم روستایی ها نیز اشتغال ایجاد کرده ایم.

این کار آفرین رمز موفقیت را توکل بر خدا و همت فرزندانش می داند و توصیه می کند: در شرایط سخت زندگی نا امید نشوید و بر خدا توکل داشته باشید.

خیلی از افراد جامعه روز های پر فراز و نشیبی در زندگی دارند که گاهی نا امید و خسته می شوند  می توان خانم حدادی را به عنوان یک الگوی موفق کار آفرینی که زندگی را از صفر آغاز کرده به آنان معرفی کرد که با همت و توکل بر خدا بر روی پایش ایستاده و نقطه پایانی بر روی سختی های زندگی خود و خانواده اش گذاشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان