بازدید 4123
۱

باهنر:قطعا مقابل روحانی کاندیدا داریم

کد خبر: ۶۶۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 13 February 2017
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه روحانی در انتخابات اخیر وامدار اصلاح‌طلبان شد، گفت: قطعا اصولگرایان در مقابل روحانی یک کاندیدا خواهند داشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک آغاز سی و نهمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی گفت: برای بررسی در خصوص طرح «آشتی ملی» اصلاح‌طلبان باید ابتدا سؤال شود که منظور آنها آشتی بین چه کسانی است؛ آشتی بین مردم با یکدیگر که مردم با هم قهر نیستند. بین مردم و نظام هم در مقاطع مختلف مردم ثابت کرده‌اند که به نظام پایبند هستند و بین آنها اختلافی وجود ندارد.

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*آخرین حماسه پایبندی مردم به نظام نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که به اذعان رسانه‌های خارجی از سال گذشته پرشورتر برگزار شد، البته آقای ترامپ در این موضوع بی‌تاثیر نبود. گنده‌گویی‌های ایشان برخلاف قواعد دیپلماتیک باعث شد مردم با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ وی را بدهند.

*برخی آشتی ملی را به معنای آشتی میان قاضی و مجرم تفسیر می‌کنند که این امر امکانپذیر نیست. اگر دنبال این هستند که قاضی با متهمان و مجرمان آشتی کند، معنا ندارد. اگر مجرمی از جرائم خود پشیمان شده باشد، باید عذرخواهی کند. اصلاح‌طلبان باید پیشنهادشان پیرامون آشتی ملی را صریح‌تر بیان کنند.

*اوایل دولت آقای روحانی سؤالی از بنده شد که برخی خبرنگاران مدعی بودند آقای روحانی اصلاح‌طلب است. من گفتم در گذشته آقای روحانی، شما حتی یک سخنرانی در حمایت از اصلاح‌طلبان پیدا نمی‌کنید. نمونه نقد صریح ایشان از اصلاح‌طلبان در سخنرانی محوری‌شان در دانشگاه تهران در سال ۷۸ وجود دارد.

*روحانی در سال ۸۸ نیز پس از ۹ دی در تجمعی که در دانشگاه تهران صورت گرفت، حضور یافتند و در محکومیت فتنه صحبت کردند.

*{ درباره اینکه روحانی در انتخابات اخیر وامدار اصلاح‌طلبان شد}در حرکت‌های اصیل سیاسی، جابجایی مواضع را کمتر شاهدیم اما در مورد آقای روحانی در هر صورت این اتفاق افتاده است.

*روحانی در انتخابات ۹۶ مورد حمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود، اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ از روحانی عبور نخواهند کرد، اصولگرایان نیز در برابر آقای روحانی کاندیدایی جدی و مشخص خواهند داشت. در انتخابات رقابت بین اصولگرا و اصلاح طلب است بنابراین باید گروه‌ها با هم ائتلاف کنند، درباره جمله نقل شده از آقای رسایی فکر می‌کنم متوجه منظور من نشدند، اما قطعاً آقای روحانی کاندیدای اصلاحات خواهد بود.

*اگر دوستان قبول دارند برای رقابت با اصلاح‌طلبان نیازمند وحدت هستیم؛ پس از این اصول بیرون نزنند. در جریان انتخابات اصولگراها ناچار به ائتلاف هستند، البته ائتلاف درست برداشتن از اصول نیست؛ این‌گونه اظهارنظر رسایی، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

*{درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون }تا چند حزب درست و حسابی نداشته باشیم، به نتیجه‌ نخواهیم رسید. رقابت در کشور ما تاکنون بین اصلاح‌طلبان و اصولگراهاست. ممکن است در هر دو گروه طیف تند و کند داشته باشیم، اما اینکه معتدلین توانسته باشند افکار تمیزی ارائه دهند، نتوانستند به افکار عمومی یک چهره مستقلِ معتدل معرفی کنند.

*{درباره شروع نشدن تبلیغات و تحرکات انتخاباتی} با کمال تأسف انتخابات ریاست جمهوری عموماً هیجانی شده است و مردم خیلی دیر و محتاطانه تصمیم می‌گیرند؛ گاهی پایش‌هایی صورت می‌گیرد، اما در روزهای پایانی انتخابات اعداد درست از آب درنمی‌آید. تا ۴۸ ساعت مانده به انتخابات، بسیاری هنوز تصمیم نهایی را نگرفتند، اما چون احزاب وجود ندارد، ضابطه‌ای برای مسابقه یک چهارم نهایی و مرحله نهایی نیست.

*به نظر خود کاندیداها هم علاقه‌ای فعلاً ندارند، گاهی بداخلاقی هم صورت می‌گیرد؛ بنابراین کاندیداها دوست دارند فعلاً مصون بمانند. البته دولت از خیلی وقت پیش شروع کرده و مظلوم‌نمایی می‌کند، جریان‌ها هم شروع کردند؛ امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

*تعداد کسانی که علاقه دارند برای ورود تعدادشان زیاد است و کارها برای انتخاب نفر نهایی شروع شده است، اما فعلا فرد نهایی انتخاب نشده است.

*ما در حال حاضر ۴۰ حزب اصولگرا و ۶۰ حزب اصلاح طلب داریم، اما حزب فراگیر نداریم. برخی احزاب فقط نامشان روی کاغذ است و جیب افراد هستند که در زمان انتخابات فعال می‌شوند و اساساً تنها چند حزب فراگیر و چارچوب‌دار در کشور داریم.

*{درباره قصد کاندیداتوری و ورود به انتخابات}بارها این مسئله را تکذیب کردم، الان هم تکذیب می‌کنم و از دوستان هم می‌خواهم تکذیب کنند.

* آقای هاشمی وزنه سیاسی بود و در انتخابات بسیار موثر بود؛ به هر صورت ریزش ها و رویش هایی وجود دارد اما معمولا رویش ها بسیار بیشتر از ریزش‌ها است.

*در آستانه انتخابات سال آینده خلاءهایی احساس می شود، اما وقتی فاصله می گیریم می بینیم که می تواند پر شود، اما افرادی که در این قضیه احساس می کنند وزنه و پشتیبانی را از دست داده اند قاعدتا در پی جایگزین خواهند بود. این انقلاب و نظام بر دوش مردم و به خصوص نخبگان جامعه است و وابسته به هیچ فردی نیست.

*در اوایل انقلاب پس از شهادت نخست وزیر، رئیس جمهور و پس از آن رحلت حضرت امام(ره) نگرانی به وجود آمد که آینده چه می شود، اما خوشبختانه معلوم شد که رویش ها حتما جای ریزش ها را خواهد گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
من قول میدم اصولگرها هیچ اری نمی تولانند بکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان