بازدید 3017

تعاونی های روستایی تعادل را به بازار شب عید هدیه دهند

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس گفت:خرید و توزیع محصولات کشاورزی توسط تعاونی روستایی علاوه برحذف دلالان راهکاری نیز برای به ثبات رسیدن بازار نوروزی محصولات دامی و کشاورزی تلقی می شود.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 13 February 2017
مجید کیان پور درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره نقش تعاونی روستایی در تنظیم بازار شب عید،گفت:تعاونی روستایی به عنوان هسته مرکزی حمایت ازکشاورز،تولید و توزیع محصولات کشاورزی می تواند با خرید منطقی محصول از کشاورز تولیدات  را  در زمان های کارشناسی شده جهت تنظیم به  بازار  مصرفی روانه کند تا از ایجاد جو روانی کاذب  مبنی  کسری بازارمواد غذایی در شب  عید جلوگیری  شود.

تعاونی روستایی حلقه تنظیم نرخ میان تولیدکننده و مصرف کننده

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تعاونی روستایی حلقه اساسی تنظیم نرخ میان تولیدکننده و مصرف کننده است بنابراین تعاونی روستایی باید به عنوان اهرمی ثابت در تمام فصول سال در عرصه تنظیم بازار محصولات کشاورزی نقشی اصولی ایفا کند.

 نماینده  مردم درود و ازنا  درمجلس ،افزود:خرید تضمینی بهینه  در دستورکار تعاونی روستایی قرار بگیرد تا علاوه  بر حذف دلالان در  صنعت کشاورزی  بتوان  مازاد تولیدات را نیز به چرخه صادرات رهنمون کرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعادل بازار عید با خرید و توزیع محصولات کشاورزی توسط تعاونی های روستایی عملیاتی می شود، یادآورشد: خرید و توزیع محصولات کشاورزی توسط  تعاونی روستایی علاوه برحذف دلالان راهکاری نیز برای به ثبات رسیدن  بازار  محصولات دامی و کشاورزی نیز در شب های عید تلقی می شود.

گفتنی است؛توسعه تعاونی روستایی در صنعت کشاورزی  پیامدهای  مثبتی همچون افزایش سطح آگاهی برای انجام امور حرفه ای و اداره شرکت ها و اتحادیه ها توسط روستاییان،تامین کالاهای مصرفی روستاییان با نازلترین قیمت ممکن از طریق خریدهای یکجا و کلی،ارتقای استانداردهای تولید و تشویق تولید کنندگان به تولید محصولات با کیفیت،ایجاد صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده در بخش،ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش آموختگان روستایی،ارائه خدمات فنی و ماشین آلات و ادوات کشاورزی از طریق واحدهای مکانیزاسیون، تامین نهاده های بخش کشاورزی درپی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر