بازدید 2833

دو شرط ایران برای حضور در مراسم حج

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی دو شرط جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم حج را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 13 February 2017
سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان برای برنامه ریزی مراسم حج اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دو شرط برای حضور در مراسم حج دارد که محور مذاکرات 5 اسفند ما با دولت آل سعود حول همین دو شرط می چرخد.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: امنیت جانی حجاج ما تامین شود چرا که خسارت های زیادی دادیم چند صد نفر از مسلمانان در مراسم منا و سوء مدیریت عربستانی ها جان خود را از دست داده اند و نمی خواهیم این تجربه تلخ بار دیگر برای شهروندان ایرانی تکرار شود.

وی گفت: همچنین باید حیثیت اجتماعی و شخصیت حجاج ایرانی در خاک عربستان حفظ شود، همان طور که می دانید اتفاق تلخی برای دو نوجوان ایران در فرودگاه جده رخ داده است که این نگرانی وجود دارد چنین اتفاقاتی مجدد تکرار شود به این حساب در مذاکرات 5 اسفند باید این موضوعات مطرح عنوان شود.

این نماینده در خصوص پیگیری دیه قربانیان حادثه منا گفت: در این باره نیز باید اقداماتی صورت گیرد و حق و حقوق افرادی که جانباخته اند تعیین تکلیف شود اما نمی دانم این مسئله به عنوان پیش شرط مذاکرات حج بیان خواهد شد یا خیر.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این وجود اگر دولت عربستان دو شرط حفظ امنیت و تامین حیثیت اجتماعی حجاج ایرانی را بپذیرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای مراسم حج سال آینده، اقدام کند در غیر اینصورت مجدد از اعزام حجاج به عربستان خود داری خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل