بازدید 2299

ایجاد منابع پایدار برای حوزه سلامت ضروری است

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از تلاش این کمیسیون برای افزایش مالیات بر دخانیات در بودجه های سنواتی خبر داد وگفت: تلاش می کنیم تا افزایش مالیات بر دخانیات را در بودجه های سنواتی لحاظ کنیم.
کد خبر: ۶۶۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 13 February 2017
محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نامه سمن های بیماری های غیرواگیردار به رییس مجلس در مورد ضرورت افزایش مالیات بر دخانیات، افزود: متاسفانه پیشنهاد کمیسیون بهداشت در برنامه ششم برای افزایش مالیات بر مواد دخانی مورد نظر نمایندگان واقع نشد در حالی که در این پیشنهاد تلاش بر این بود تا مالیات مواد دخانی برای تولیدات داخلی 20 درصد و برای محصولات وارداتی 30 درصد افزایش یابد اما این پیشنهاد در مجلس برای تولیدات داخلی 10 درصد و برای مواد دخانی وارداتی به 20 درصد تقلیل پیدا کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کشورمان کارکرد دوگانه‌ای را در مورد وضع مالیات دارد؛ از سویی به دنبال بازدارندگی عوارض دخانیات هستیم اما از سویی دیگر می‌خواهیم منابعی را برای مدیریت مصرف مواد دخانی با اخذ مالیات ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر این گلایه به دولت وجود دارد که متاسفانه طی چند سال اخیر از محل مالیات بر دخانیات تخصیص به وزارت بهداشت صورت نگرفته است درحالی که نمایندگان تلاش کردند تا از محل اخذ مالیات برای وزارت بهداشت 50 درصد، وزارت ورزش 30 درصد و وزارت آموزش و پرورش 20 درصد اختصاص یابد.

وی یادآور شد: عدم تخصیص اعتبارات ناشی از مالیات بر مواد دخانی سبب شده تا اعتباری از این محل نصیب وزارت بهداشت نشود که بدون شک نمایندگان نیز تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این تخصیص اعتبار صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سیاست کمیسیون بهداشت آن است که منابع پایدار برای حوزه سلامت در نظر گیرد که افزایش مالیات بر مواد دخانی یکی از راهکارها است؛ حال اگر در اصلاحیه لایحه برنامه ششم توسعه بتوان پیشنهادی برای افزایش مالیات گنجاند حتما این موضوع را لحاظ خواهیم کرد ضمن آنکه تلاش می کنیم تا افزایش مالیات بر دخانیات را نیز در بودجه های سنواتی لحاظ کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر