بازدید 3654

اسنودن: از استردادم به آمریکا نمی‌ترسم

کد خبر: ۶۶۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 13 February 2017
افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا گفت از بازگردانده شدن به ایالات متحده هراسی ندارد. برخی معتقدند که روسیه احتمالا در پی تجدید روابط حسنه با دولت ترامپ، اسنودن را به عنوان "هدیه" به واشنگتن بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا متهم است، پیشتر انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال انتقالش را رد کرده بود.

اسنودن که اکنون در روسیه به سر می‌برد، به شوخی گفته بود: نهایتا اثبات شد که با سازمان اطلاعات روسیه همکاری ندارم چرا که "هیچ کشوری جاسوس‌ها را معامله نمی‌کند."

وکیل اسنودن هم این گزارش‌ها را بی‌اساس خوانده بود.

این افشاگر آمریکایی می‌گوید، شایعات پیرامون انتقال او به آمریکا پس از انتقادهای او از اصلاحات قانون کیفری روسیه به وجود آمد. طبق اطلاعات اسنودن که در توئیتر به اشتراک گذاشته شده، قوانین جدید روسیه که از ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود، از شرکت‌های ارتباطاتی و تلفنی روسیه می‌خواهد تا تمام داده‌های مربوط به مشترکانش را تا شش ماه نگه دارند.

اسنودن نوشت: من در روزهای گذشته از قوانین "سرکوبگرانه" دولت روسیه انتقاد کردم و اکنون با شایعه‌های تهدیدآمیزی روبرو شدم اما این‌ها مانع من نمی‌شوند. نمی‌دانم شایعات صحت دارند یا نه اما به شما می‌گویم که من نمی‌ترسم. چیزهایی هست که باید بدون توجه به تبعات آنها گفته شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا پیش از روی کار آمدن اسنودن را "خائن" خوانده و گفته بود که او باید اعدام شود. او در طول کارزار انتخاباتی گفت که باید با اسنودن برخورد شدیدی شود.

او همچنین گفت که اگر در انتخابات پیروز شود، روسیه باید این افشاگر را بازگرداند.

اسنودن در آمریکا با اتهامات جاسوسی و سرقت دارایی دولت متهم است. او از ۲۰۱۳ ساکن روسیه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان