بازدید 3714
۱

موج اعتراضات در امریکا درپی بازداشت مهاجران

کد خبر: ۶۶۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 13 February 2017
هزاران تن در امریکا در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، و بازداشت صدها مهاجر غیرقانونی در سراسر این کشور تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی حدود 2 هزار نفر عصر  شنبه (23 بهمن 95)  در مسیری از مقابل ساختمان دادگاه‌های فدرال در جنوب مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا راهپیمایی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلان همبستگی با مهاجران و مسلمانان، فرمان ممنوعیت ترامپ علیه شهروندان هفت کشور اسلامی را که اکنون به  حالت تعلیق در آمده است و نیز سیاست‌های کلی وی دربارۀ مهاجرت محکوم کردند.

تعداد زیادی از کودکان نیز که در این  تظاهرات موسوم به «راهپیمایی عشق» شرکت کرده بودند، کاردستی‌هایی به شکل قلب و یا  بادکنک قرمز در دست داشتند.

والدین این کودکان می‌گویند آن‌ها می‌خواهند کودکانشان اهمیت این رویداد را دریابند تا بتوانند از همسالانشان که به خاطر مسائل نژادی مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، دفاع کنند.
تصویری از اعتراضات علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در مینیاپولیس (23 بهمن 95)

صدها معترض دیگر نیز با برپایی تظاهرات در خیابان‌های نیویورک و ایجاد ترافیک مراتب خشم خود را به حملات علیه مهاجران در سراسر این کشور به نمایش گذاشتند.

در پی سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ، مأموران ادارۀ مهاجرت آمریکا با حمله به منازل و اماکن کسب‌وکار در نیویورک، شیکاگو، آتلانتا، لس‌آنجلس، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی صدها مهاجر را بازداشت کردند.

این عملیات اولین نوع از چنین برخوردی با مهاجران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در اول بهمن 95 (20 ژانویه) است.

معترضان همچنین شنبه‌شب نیز با تجمع در مقابل کاخ سفید مراتب اعتراض خود را به مجرم خواندن مهاجران ابراز کردند.

رئیس‌جمهور امریکا هشت بهمن 1395 با امضای یک فرمان اجرایی، ورود اتباع هفت‌کشور اسلامی ازجمله سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن به امریکا را به حال تعلیق درآورد و ورود پناه‌جویان سوری را به مدت نامعلوم ممنوع کرد.

این در حالی است که دادگاهی در سیاتل این فرمان را لغو کرد.

فرمان اجرایی امریکا که با انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی، گروه‌های حقوق بشر و سیاستمداران مواجه شده است، با حکم یک دادگاه فدرال امریکا به حال تعلیق درآمده است.

در همین حال ترامپ روز جمعه اعلام کرد که وی تصمیم دارد فرمانی جدید در خصوص مهاجرت صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اقا تعلیق تمام شد ؛ فرمان یارو لغو شده با تائید دستور قاضی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل