بازدید 6543
سید حسن نصرالله:

ترکیه به دلیل حمایت از داعش پشیمان است

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که ایران دست به تلاش‌های بسیاری برای آتش‌بس و حصول راه حل سیاسی در سوریه زد، گفت که تمامی جهان می‌دانست که ترکیه حامی محکم داعش بوده است اما در حال حاضر ترکیه از اقداماتش برای داعش پشیمان است.
کد خبر: ۶۶۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 12 February 2017
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که ایران دست به تلاش‌های بسیاری برای آتش‌بس و حصول راه حل سیاسی در سوریه زد، گفت که تمامی جهان می‌دانست که ترکیه حامی محکم داعش بوده است اما در حال حاضر ترکیه از اقداماتش برای داعش پشیمان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) سخنرانی خود را در بزرگداشت شیخ حسین عبید، عضو شورای مرکزی حزب الله آغاز کرد.

وی تصریح کرد: در وهله نخست زمانی که خبر از دست دادن عزیزی به گوش ما می‌رسد، یقینا احساسات بسیاری در درون ما برانگیخته می‌شود و ما به درون خود و این حقیقت قرآنی که هر کسی مرگ را می‌چشد، بازمی‌گردیم. اما ما به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که گویی زندگی جاویدان داریم هرچند که می‌دانیم که در هر روز مرگ‌هایی بر اثر بیماری‌ها و جنگ‌ها در جای جای جهان صورت می‌گیرد و ما عبرت نمی‌گیریم.

سید حسن نصرالله گفت: شیخ حسین عبید در حزب الله مسئولیت‌های متعددی را برعهده داشت و با ایمان قوی واراده محکم در این مسیر ثابت قدم حرکت کرد و از حزب الله و خط مشی آن و مقاومتش و گزینه‌هایش تا آخرین توان دفاع کرد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: این جنبش ایمانی و جهادی مقاوم را گروه بسیاری از علماء و رهبران و مجاهدان و افراد نخبه و اهل مقاومت تاسیس کردند.

حزب الله در ابتدای تاسیسش با امام خمینی (ره) به عنوان رهبر امت بیعت کرد

سید حسن نصرالله تصریح کرد: نقش شیخ حسین عبید در تاسیس وجود مبارک حزب الله مهم بود و این جنبش جهادی را یک شخص خاص ایجاد نکرد، بلکه شکل گیری آن تجلی اراده دسته زیادی از آن افراد مومن بود. هیات موسسان حزب الله متشکل از 9 تن بود و از آنها خواسته می‌شد که به نمایندگی از تمامی گروه به ایران سفر کنند و مشرف به دیدار امام خمینی ره شوند و با امام خمینی به عنوان امام مسلمانان و رهبر امت و امید مستضعفان در جهان بیعت کنند که این امر برخاسته از جایگاه ایمانی و فکری و فقهی و جهادی و کسب اجازه بود چراکه ما به سمت گزینه مقاومت می‌رفتیم ما به عنوان افراد متدین باید این سوال را مطرح می‌کردیم که آیا گزینه ما در نبرد شرعی است و اولین کسی که باید از او سوال می‌شد، امام خمینی ره بود تا از رهبر تاریخی بزرگ برکت گرفته شود و او رهبری بود که خداوند به دست او رویاهای پیامبران را محقق ساخت.

وی افزود: سپس آن 9 تن بازگشتند و آغاز رسمی حزب الله کلید خورد که از جمله آن 9 تن، سید عباس موسوی و شیخ حسین عبید و سایر برادرانی بودند که هنوز در قید حیات هستند.

ماهواره‌های عربی مدعی مخالفت حزب الله با آتش بس در سوریه هستند

سید حسن نصرالله اظهار کرد: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و برخی از نویسندگان در چارچوب هجمه همیشگی علیه حزب الله تلاش کردند بگویند که حزب الله موافق با آتش بس در آستانه نبود و ما وایران را به این امر متهم می‌کنند که ما خواهان ادامه جنگ و خونریزی هستیم در حالی که آنها عکس واقعیت‌ها را نشان می‌دهند. در واقع حزب الله قویا نه فقط آتش بس در آستانه بلکه هر گونه آتش بس را تایید و از آن پشتیبانی کرده است چراکه ما با هر اقدامی موافق هستیم که مانع از ریختن خون‌ها شود و فرصتی را برای راه حل های سیاسی ایجاد کند و این منش ما است و هرکس که ما را متهم می‌کند، در واقع خودش مانع از آتش بس می‌شود و هرکس که در پشت‌ این کانال‌های عربی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، در واقع همان کسی است که از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند و جبهه‌ها را در سوریه گشوده است.

ایران دست به تلاش‌های بسیاری برای آتش‌بس و حصول راه حل سیاسی در سوریه زد

وی افزود: این موضع قطعی ایران نیز است که دست به تلاش‌های بسیاری برای آتش بس و دست یابی به راه حل سیاسی در سوریه زد و ما تاکید می‌کنیم که حزب الله از آشتی‌ها در سوریه و سازش‌های داخلی حمایت می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: ما در برخی از مناطق نقش اساسی در موفقیت آمیز بودن آشتی‌ها داشته‌ایم و ما موافق با هر سازش داخلی میان سوری‌ها هستیم حال این آشتی‌ها با هر ضابطه یا مکانیزمی باشد و ما در این مساله دخالت نمی‌کنیم و همواره آماده کمک هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: ما تاکید بسیاری از طریق تماس با رهبری سوریه یا همکاری و کار با کشورهای تاثیرگذار در منطقه جهت حل برخی از بحران‌های انسانی چون بحران فوعه و کفریا داشتیم که ساکنان آن از سال‌ها قبل از محاصره رنج می‌برند و مشکل آن قابل مقایسه با مناطق دیگر نیست و ما در این خصوص با برادران در سوریه و کشورهای منطقه‌ای درخصوص فوعه و کفریا و مضایا گفتگوی می‌کنیم.

تغییر جمعیتی در سوریه رخ نداده است

وی افزود: ما به ایجاد تغییرات جمعیتی متهم می‌شویم اما این اتهام‌ها صرفا دروغ‌هایی از سوی شبکه های ماهواره‌ای حامی تکفیری‌ها است تغییر جمعیتی در سوریه رخ نداده است و باید هیات‌ها بیایند تا ببیند که خبری از تغییر جمعیتی نیست و واقعیت این است که برخی از افراد مسلح بر خروج از شهر اصرار دارند و با این وجود دولت سوریه این انتقال را تسهیل می‌بخشد و آنها را با امنیت به جای امن می‌رساند و این خروج به معنای تغییر جمعیتی نیست تغییر جمعیتی به معنای این است که ساکنان در مکان‌های غیر از مکان‌های زندگی خود قرار بگیرند و تمامی این صحبت‌ها با هدف تحریک طائفه‌ای و مذهبی است و این شبکه‌های ماهواره‌ای و کشورها دیگر هیچ منطقی ندارند تا از طریق آن بر جنگ علیه سوریه سرپوش بگذارند.

آماده کمک جهت برقراری تماس میان دولت لبنان با نظام سوریه در مساله آوارگان هستیم

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در مورد پرونده‌های آوارگان سوری باید گفت، پیروزی‌های نظامی در سوریه که آخرین آن پیروزی در حلب بود، راه را برای آشتی‌های داخلی در مساحت گسترده‌ای از سوریه باز کرد و برخی از مناطق را به مناطق امن تبدیل نمود برخی از شهرها دارای وضعیت خوبی هستند و این گفته برگرفته از مشاهدات و نه صرفا اخباری است که به من نقل شده باشد. در لبنان تمامی لبنانی‌ها به دلیل این پرونده تحت فشار هستند و وظیفه ما است که با آن با انسانیت و به دور از نگرانی‌ها و هرگونه سوء استفاده از آوارگان و استفاده از آنها در آینده در هر تنش‌های سیاسی تعامل کنیم. در واقع وضعیت مناسب این است که بیشتر آوارگان به شهرها و روستاها و خانه‌هایشان بازگردند و آواره باقی نمانند چراکه کرامت انسانی و مسئولیت اسلامی این مساله را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان حزب الله روابطی با دولت سوریه داریم و به همین دلیل ما آماده خدمت به دولت لبنان جهت کمک به آن برای تماس با نظام سوریه هستیم.

ترکیه از حمایت‌هایش از داعش پشیمان است

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: پیروزی بزرگی که در حلب محقق شد، پیامدهای سیاسی و امنیتی بسیاری داشت و مشخص شده است که شرایط کلی در سوریه کاملا متفاوت از شش سال قبل است چراکه در آن هنگام سوریه با خطر سقوط دولت و خطر سیطره گروه‌های مسلح و تروریستی بر مناطق مواجه بود و این خطر دفع شد.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر کنترل داعش بر صحراء است، در حال حاضر کشورهایی ناامید شده‌اند که گروه‌های تکفیری را ساختند مثلا در حال حاضر موضع ترکیه در قبال داعش تغییر کرده است تمامی جهان می‌دانست که ترکیه حامی محکم داعش بوده است و نقدیندگی مالی را برای داعش تامین کرد و درها را برای موشک‌ها باز کرد و امروز ترکیه از اقداماتش برای داعش پشیمان است. چراکه داعش با حملات تروریستی در داخل مرزهای ترکیه پاسخ خوبی‌های ترکیه را داد در حال حاضر ترکیه که در گذشته حامی محکم داعش بود، با داعش در شهر الباب می‌جنگد و در آینده نیز در رقه با آن می‌جنگد.

همین کافی است که ترامپ، کلینتون و اوباما را مسئول ایجاد داعش می‌داند

وی افزود: موضع آمریکا را نیز منتظر هستیم تا ببینیم، اما همین کافی است که ترامپ می‌گوید که این اوباما و کلینتون بودند که داعش را ایجاد کردند و اولویت ترامپ در حال حاضر جنگ علیه داعش است و اروپایی‌ها از تمایل جدی‌شان برای مبارزه با تروریسم در سوریه صحبت می‌کنند و همه فهمیدند که وجود تروریسم در سوریه امنیت جهان را تهدید می‌کند همه اینها بدین معناست که برخی از کشورها در حال حاضر آمده‌اند با طرفی بجنگند که ما از شش سال قبل با آن می‌جنگیدیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: به هرکس که می‌گوید که حزب الله از آمدن ترامپ نگران است، باید گفت که دیگر چه؟ پیش از ترامپ کسی بود که بر صورتش نقابی از نفاق می‌گذاشت و صحبت خوب می‌کرد اما تحریم‌ها را اعمال می‌کرد و می‌جنگید و از جنگ‌ها چون جنگ در یمن که صدها هزار تن را گرسنه نگه داشته است، حمایت می‌کرد و از نظام‌های استبدادی در بحرین و عربستان پشتیبانی می‌کرد و داعش را ایجاد کرد تا به دین و پیامبر (ص) و قرآن اهانت کند و جامعه را منهدم سازد اما شخص جدید یعنی ترامپ نفاق را کنار گذاشته است و ما باید قدردان وی باشیم چراکه وجهه واقعی زشت و نژادپرستانه دولت آمریکا را نشان داد و ما باید از وی به دلیل این مساله قدرانی کنیم او از زمانی که روی کار آمد واقعیت دولت آمریکا را نشان داد.

همواره نسبت به پیروزی وعده داده شده از سوی خدا اطمینان داشتیم

وی افزود: نگرانی ما از مدت‌هاست که تمام شده است، در سال 1982 تعداد ما کم بود و اسرائیل نیمی از لبنان را اشغال کرده بود و همچنین نیروهای چند تابعیتی و ناوها در دریا بودند ما در آن هنگام اندک بودیم اما نهراسیدیم و نگران نشدیم و جورج بوش با ارتش‌ها آمد و ما جنگیدیم و نترسیدیم و نسبت به پیروزی خداوندی که به ما وعده آن پیروزی را داده است، اطمینان داشتیم. پیروزی در سال‌های 1985 و 2000 و 2006 با ما همراه بود و این پیروزی در حال حاضر در سوریه و عراق و یمن رقم می‌خورد و نه ترامپ و نه پدرانش و نه بوش و نه هیچ یک از آن نژادپرستان نتوانستند به ایمان کودکی از کودکان ما و نه از سالخوردگان ما لطمه وارد کنند و ما خوش بین بودیم چراکه هرکس که ساکن کاخ سفید می‌شود احمق است و این آغاز گشایش است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان