بازدید 2204
نوبخت

دیوان‌محاسبات‌کل‌درآمدهدفمندی راشفاف اعلام کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کل درآمد حامل‌های انرژی از سوی دیوان محاسبات شفاف گزارش شده است،‌گفت:‌ همه درآمدها به خزانه واریز می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 12 February 2017
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کل درآمد حامل‌های انرژی از سوی دیوان محاسبات شفاف گزارش شده است،‌گفت:‌ همه درآمدها به خزانه واریز می‌شود.

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در حاشیه هشتمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما درآمد هدفمندی یارانه‌ها را حدود 30 هزار میلیارد تومان عنوان کردید و دیوان محاسبات این درآمد را 36 هزار میلیارد تومان عنوان کرده است، در مورد کل درآمد حامل‌های انرژی، اظهار داشت: دیوان محاسبات از سه محل یعنی شرکت پالایش و پخش، شرکت گاز و شرکت توانیر درآمد هر کدام را محاسبه کرده که چه مقدار از فروش آنها درآمد ناخالص است،هزینه‌ها را کم کنیم سهم سازمان هدفمندی است مشخص می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اختلاف‌نظری در رابطه با درآمد هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمده بود تصریح کرد: هر مقدار که مثلاً بنزین بفروشیم سهم سازمان هدفمندی نیست بنابراین مخارج هزینه‌ها از آن کسر می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال فارس که کل درآمد حامل‌های انرژی چه میزان است، گفت: برآورد کل این منابع را دیوان محاسبات انجام داده است. گزارش الان در خودرو‌ من قرار دارد و می گویم جزئیات را در اختیارتان بگذارند.

وی در پاسخ به این سؤال که ارقام مربوط به درآمد حامل‌های انرژی از 69 هزار میلیارد تومان تا 85 هزار میلیارد تومان عنوان شده است تصریح کرد: درباره آنچه به عنوان هدفمندی یارانه‌ها مطرح می‌کنیم قرار نیست درآمدهایی که آن شرکت به عنوان هزینه دارد را هم به بحث هدفمندی گره بزنیم.

نوبخت در پاسخ به این سؤال فارس که آیا همه درآمد حامل‌های انرژی طبق قانون به خزانه واریز می‌شود، بیان کرد: اشتباهی که بر سر عدم اطلاع برخی وجود داشته و آن را در جامعه منتشر کردند این است که با تأیید دیوان محاسبات همه درآمدها به خزانه واریز می‌شود نه از طریق سازمان هدفمندی بلکه شرکت گاز هر چه درآمد دارد به خزانه واریز کرده و آنچه پرداخت می‌کند از خزانه خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: هر آنچه که از حامل‌های انرژی فروخته می‌شود به خزانه واریز می‌شود و اشتباه این بود که تصور می‌شد فقط درآمد حامل‌های انرژی مربوط به هدفمندی یارانه‌ها به خزانه واریز می‌شود، در حالی که یک بخش در خزانه به دلیل هزینه‌های شرکت‌ها از جمله پرسنلی، تعمیر و نگهداری، سرمایه‌گذاری برداشت می‌‌شود و آنچه سهم هدفمندی است به سازمان هدفمندی پرداخت می‌شود بنابراین نباید کلیه درآمد شرکت‌ها از قبیل گاز، توانیر، پالایش و پخش به حساب هدفمندی بگذاریم.

سخنگوی دولت افزود: در توانیر هزینه تمام شده تولید انرژی بیشتر از رقمی بوده که به عنوان فروش به خزانه واریز می‌کند و نه تنها مشمول پرداخت نیست بلکه کسری دارد. با این وجود 2200 میلیارد تومان به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که قرار بود طبق قانون هدفمندی بخشی از هزینه حامل‌های انرژی بابت توسعه زیرساخت،‌ بهینه‌سازی و کاهش اتلاف انرژی هزینه شود؛ آیا هزینه مربوط به شرکت‌ها شفاف است، گفت: همه شفاف است و دیوان محاسبات این مباحث را تحت کنترل دارد کما اینکه گزارش دیوان محاسبات جزئیات فروش، مصارف و دیگر موارد را دارد.

نوبخت تأکید کرد: در همین راستا 7 هزار میلیارد تومان از محل بند «ق» تبصره 2 بودجه که مربوط به بهینه‌سازی انرژی است انجام شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان