بازدید 7406

بازداشت۲نفر درپرونده پلاسکو

کد خبر: ۶۶۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 12 February 2017
سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت ۲ نفر در پرونده پلاسکو خبر داد و گفت: این افراد در جهت آغاز آتش‌سوزی اتهاماتی متوجهشان بود که در بازداشت هستند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در صد و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به حماسه مردمی ۲۲بهمن گفت: مردم بار دیگر موضع خودشان را نسبت به دشمنان نظام نشان دادند.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص تمدید مرخصی مهدی هاشمی، توضیح داد: استفاده بیش از ۵ روز استثناء فقط برای مهدی هاشمی نیست. البته تمدید مرخصی و میزان آن با دادستان و قاضی پرونده است و مشابه این میزان مرخصی هم برای دیگران بوده است و حتی در تعدادی پرونده مالی بیش از دو ماه مرخصی داده شده است.

بازداشت ۲ نفر در خصوص آغاز آتش سوزی پلاسکو

اژه ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده تشکیل شده پلاسکو گفت: پرونده در دادسرا تهران است و با نظر دادستان و مدعی العموم تشکیل شده و ۲ نفر در جهت آغاز آتش سوزی اتهاماتی متوجه آنها بود که در بازداشت هستند. هیأتی مرکب از افراد مختلف برای رسیدگی به پرونده تشکیل شده است. از جهت فروریختن و اقدامات بعدی که آیا می توانسته ضایعه کمتر شود یا نه، قرار است گزارشی ارسال شود. هنوز از مسئولان کسی احضار نشده است.

وی ادامه داد: پرونده حادثه پلاسکو در دادسرای تهران تشکیل شده است و هیاتی مرکب از کارشناسان مختلف برای بررسی تمامی ابعاد حادثه تشکیل شده اما هنوز این هیات گزارش خود را ارائه نداده است. تا زمانی که این گزارش ارسال نشده هیچ فردی به عنوان متهم احضار نمی شود. ممکن است از افرادی به عنوان مطلع و به منظور تحقیقات سوال شود.

در پرونده صندوق فرهنگیان چهار نفر بازداشت هستند

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: این پرونده در دادسرا است و چهار نفر هنوز در بازداشت و تعدای با قرار وثیقه آزاد شوند. کیفرخواست این پرونه هنوز صادر نشده و در مرحله کارشناسی قرار دارد و عده ای به عنوان مطلع به دادسرا احضار شدند.

معاون اول قوه قضائیه در رابطه با انتقاد دادستان تهران در مورد پرونده بانک سرمایه گفت: اینکه بازپرس نظری بدهد و دادگاه احیانا آن را نپذیرد، امر جدیدی نیست. در این پرونده هم اختلاف نظر خاصی بین دادستان تهران و بازپرس پرونده پیرامون تشدید قرار موقت مطرح نیست.

در پرونده املاک شهرداری کسی بازداشت نشده است

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهرداری تهران گفت: این پرونده بازداشت نداشته است و حدود ۱۸۶ نفر احضار شدند که احضار به معنای متهم بودن نیست. کسانی هستند که عضو تعاونی هستند که از این طریق ملک یا ساختمانی به آن مستقیما از طریق شهرداری داده نشده است. حالت دوم این است که فردی عضو تعاونی نبوده و ملکی را دریافت کرده است، در اینجا هم باید بررسی کرد که از چه لحاظ این املاک واگذار شده است. در مرحله بعد هم باید بررسی کرد که ملک کارشناسی شده یا نه و اینکه کارشناسی درستی انجام شده است یا خیر.

وی افزود: گاهی می بینیم گیرنده مشکلی ندارد و دهنده است که تخلفی را انجام داده است. ممکن است گاهی دهنده مجرم باشد و گیرنده تخلفی نداشته باشد. در این پرونده هم باید تخلف و جرم تفکیک شود.

آخرین وضعیت پرونده فیشهای حقوقی

محسنی اژه ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فیشهای نجومی گفت: این پرونده در حال بررسی است و بحثی که الان پیش آمده این است که برخی از وزارت خانه ها اعلام کردند که در رابطه با گزارش سازمان بازرسی حرف‌هایی دارند و چهار وزارت خانه ای که بیشترین موارد  داشتند را اعلام کردند سخنانی دارند.

سخنگوی دستگاه قضا  در خصوص اخرین وضعیت پرونده بدهکار بانکی گفت: این فرد بازداشت است و قرار مجرمیت برای وی هنوز صادر نشده است.

حکم بابک زنجانی در حال اجراست

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده زنجانی و احتمال اجرای حکم تا قبل از تسویه بدهی ها، گفت: برخی می گویند حکم کی اجرا می شود؟ که باید گفت حکم در حال اجرا است چرا که احکام چند بخش دارد که یکی از آن بخش‌ها سلب حیات است. به دلیل بحث شناسایی  اموال به وجود وی نیاز است. هنوز نتوانسته ایم به صورت مطمئن بگوئیم که اموالی در خارج و کشور است وزارت اطلاعات هم اخیرا ورود جدی تری به پرونده داشته است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: احکام دو متهم دیگر پرونده نقص شده است و در مورد بعضی از متهمان هنوز کیفرخواست نخورده است و متهم جدیدی دستگیر شده بود و چه بسا این موضوعات نیاز به حضور متهم ردیف اول دارد.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص میزان ظرفیت سالانه وکیل گفت: کانون وکلا می گوید برخی از وکلا کار ندارند چرا که برخی از وکلا پرونده های زیادی دارند. در رابطه با ظرفیت هم نباید محدودیت زیادی ایجاد کرد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی در مورد برگشت مبالغ از فیش های حقوقی گفت: از منظر خودشان جرمی قایل نشدند و هنوز از سمت دولت و دیوان، پرونده ای به قوه قضائیه ارسال نشده است. با این حال پرونده ای در قوه قضائیه تشکیل شده است اگر فردی طبق این پرونده مجرم نباشد باید پول را برگرداند، در رابطه با برگشت پول با هماهنگی هایی با دیوان محاسبات انجام می شود.

دستگیری ۸ تروریست در البرز

وی در خصوص بازداشت تیمی از افراد تروریست در چند روز اخیر گفت: هشت نفر در البرز و تعدادی هم در سایر استان ها دستگیر شدند و ممکن است تغییراتی در تعداد بازداشتی ها داشته باشیم.

وی در خصوص مجازات های اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر و تغییر میزان مشمول اعدام گفت: طرحی در این خصوص در مجلس در حال بررسی است و لایحه ای از سوی قوه قضائیه ارسال نشده و در قالب طرح در حال بررسی است.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که  دولت به علت انتشار خبر تجمعات معترضان موسسه مالی ثامن الحجج از سایتی شکایت کرده است، ‌آیا انتشار اخبار اینچنینی مشکلی دارد؟گفت: نفس انتشار ممکن است ایراد نباشد اما چگونگی انتشار سوال مهم است.

اژه ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موسسه ثامن الحجج گفت: این پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است با این حال بیش از  ۹۸ درصد و مالباختگان تسویه حساب شدند. در دادسرا هم تلاش شده است که مردم به حق خودشان برسند.این موسسه املاکی دارد که با توجه به رکود بازار مشتری ندارد و امیدواریم دولت برای رکود فکر بکند.

دولت با ایجاد اشتغال از کولبری جلوگیری کند

معاون اول قوه قضائیه در خصوص کولبر ها گفت: بخشی از قاچاق توسط این افراد انجام می شود اما سود اصلی را قاچاقچی می برد و امید است دولت با اشتغال برای این افراد، نگذارد کولبرها ابزار قاچاقیچان شود.

قوه قضاییه نمی‌تواند کارگاه‌ها را پلمب کند

وی در رابطه با ساختمان های مشابه پلاسکو گفت: شهرداری و پیش تر از شهرداری، وزارت کار وظایفی دارد با این حال مدعی العموم می تواند تذکراتی به نهادهای زیربط بدهد. البته قوه قضائیه نمی تواند برخی کارگاه‌ها را پلمپ کند چرا که در وظایف مدعی العموم نیست و سایر نهادها را در این خصوص کمک می کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت معوقات بانکی گفت: در مورد معوقات سنگین بانکی در مرحله اول خود بانک ها شاکی نمی شوند و از این جهت دستگاه قضا از بانکها شاکی است. به دلیل اهمیت مسئله و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور، مدعی العموم وارد شده است. اینها را آسیب شناسی کرده و به بانک ها اعلام کردیم. علاوه بر این به خود تسهیل گیرندگان هم تذکراتی داده ایم. نباید همه معوقات را به اختلاس و فساد تعبیر کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر