بازدید 1668
کواکبیان:

وزارت کشور در راستای سیاست‌های کلی انتخابات اقدام نکرده است

نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه با وجود گذشت حدود 4 ماه از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، هنوز وزارت کشور در این زمینه هیچ کاری انجام نداده است.
کد خبر: ۶۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 12 February 2017
به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی، به اختیارات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست‌های کلی انتخابات 25 مهرماه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد اما متأسفانه 25 بهمن آمد و امروز با گذشت حدود 4 ماه، هنوز وزارت کشور در این زمینه هیچ کاری انجام نداده است.

وی افزود: اگر واقعاً دولت در اردیبهشت 96 نمی‌خواهد بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی، انتخابات را برگزار کند، امر «علی حده» و جداگانه‌ای است، و الّا اگر هم لایحه جامع انتخابات را ارائه نمی‌کند، بگوید.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مواردی درباره شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات، عدم دخالت نیروهای مسلح، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها داریم، همچنین مفهوم رجل سیاسی و مذهبی باید تعریف شود و حتماً از فناوری‌های اطلاعات در انتخابات استفاده شود که همه این موارد در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات آمده است، اما آنها را هیچ جای قانون مشخص نکردیم.

وی اضافه کرد: اگر وزارت کشور هم لایحه جامع نمی‌خواهد ارائه دهد، حداقل لایحه‌ای بیاورد که این موارد در انتخابات 96 مراعات شود.

در ادامه این جلسه، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار کواکبیان توضیح داد: البته بهتر بود که دولت لایحه جامع انتخابات را زودتر به مجلس ارائه می‌کرد، چند بار هم قول داده‌اند که به زودی این لایحه به مجلس ارسال می‌شود، اما تاکنون انجام نشده و فکر می‌کنم الآن دیگر دیر شده است.

مطهری همچنین گفت: به هر حال دست مجلس در ارائه طرحی برای انتخابات باز است و شما می‌توانید طرح دو فوریتی یا یک فوریتی بیاورید و اصلاحاتی که مد نظر شماست را با توجه به فرصت کمی که داریم، انجام دهیم، حتی شاید اگر طرح دوفوریتی هم بیاورید، رأی بیاورد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان