بازدید 7054
۱

با مصرف غلات به مشکلات روده پایان دهید

کد خبر: ۶۶۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 12 February 2017
افرادی که غلات کامل را به عنوان بخشی از رژیم سالم غذایی مصرف می کنند سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، به سندروم روده تحریک‌پذبر و التهاب روده نیز دچار نمی‌شوند.

به گزارش فارس، تازه‌‌ترین مطالعات نشان داده، مصرف غلات سبوس‌دار در بهبود باکتری روده، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر نقش مؤثری ایفا می‌کند. 

سندرم روده تحریک‌پذیر نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، بدون هرگونه علت ارگانیک دیگری، مشخص می‌شود. اسهال یا یبوست می‌توانند علامت غالب باشند که ممکن است به صورت متناوب ظاهر شوند.

 عفونت‌های حاد دستگاه گوارش خطر گسترش و توسعه سندروم روده تحریک‌پذیر را افزایش می‌دهد. عوامل دیگری که احتمال ابتلا به انواع این سندرم به‌غیر از نوع بعد از عفونت را زیاد می‌کنند، تب طولانی مدت، اضطراب و افسردگی  هستند.

در گذشته بیماری‌های روده‌ای مانند امروز شایع نبود، زیرا استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های قوی و داروهای دیگری که مخل رشد طبیعی، سلامت و تعادل باکتری‌های روده هستند رواج امروزی را نداشت. البته پزشکان سنتی همچنان از گیاهان طبیعی غیر تهاجمی به‌جای آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌کنند. 

 افرادی که غلات کامل را به عنوان بخشی از رژیم سالم غذایی مصرف می کنند، کمتر از دیگران به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و برخی از سرطان‌ها مبتلا می‌شوند، هم‌چنین سیستم ایمنی قوی‌تری دارند و بدن آنها التهاب کمتری را تجربه می‌کند. علاوه‌بر این مصرف غلات موجب کاهش وزن می‌شود و خود این مسئله به عدم ابتلا به انواعی از بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. 

نتایج این تحقیقات در مجله "Clinical Nutrition" منتشر شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با ارد ونان غنی از سبوس نانوایی ها !!! نان مصرف ایران عاری از سبوس است سبو س نان وگندم ایران اصلا معلوم نیست چه می شود!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل