بازدید 4449

پیشنهاد مطهری برای اصلاح قانون انتخابات

کد خبر: ۶۶۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 12 February 2017
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران درباره اجرا نشدن سیاست های کلی انتخابات از سوی دولت گفت: نمایندگان می توانند برای اصلاح قانون انتخابات طرح دو فوریتی ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی روز یکشنبه خانه ملت در اخطار اصل 110 قانون اساسی اظهار داشت: سیاست های کلی انتخابات، 25 مهرماه از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد اما متاسفانه 25 بهمن آمد و با گذشت حدود 4 ماه از ابلاغ این سیاست ها، وزارت کشور در این زمینه هیچ کاری نکرده است.
 
وی افزود: اگر واقعا دولت در اردیبهشت 96 نمی‌خواهد بر اساس سیاست های کلی ابلاغی، انتخابات را برگزار کند، امری دیگر است، وگرنه اگر هم لایحه جامع انتخابات را ارائه نمی ‌کند، اعلام کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مواردی درباره شفاف ‌سازی هزینه‌های انتخابات، دخالت نکردن نیروهای مسلح، دستگاه ها و وزارتخانه‌ ها داریم، همچنین مفهوم رجل سیاسی و مذهبی باید تعریف شود و حتما از فناوری های اطلاعات در انتخابات استفاده شود که همه اینها در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آمده است، اما آنها را هیچ ‌جای قانون مشخص نکردیم.
 
کواکبیان تصریح کرد: اگر وزارت کشور لایحه جامع هم نمی‌خواهد، بدهد حداقل لایحه‌ای بیاورد که این موارد در انتخابات 96 مراعات شود.
 
علی مطهری نیز که ریاست ساعاتی از جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی کواکبیان گفت: البته بهتر بود که دولت لایحه جامع انتخابات را زودتر به مجلس ارائه می‌کرد. چند بار هم قول داده‌اند که به زودی این لایحه به مجلس ارسال می‌شود اما تاکنون انجام نشده و فکر می‌کنم حال دیگر دیر شده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: به هر حال دست مجلس در ارائه طرحی برای انتخابات باز است و شما می‌توانید طرح دو فوریتی یا یک فوریتی بیاورید و اصلاحاتی که مد نظر شماست با توجه به فرصت کمی که داریم، انجام دهیم. حتی شاید طرح دو فوریتی هم بیاورید، رای آورد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل