بازدید 13485

۶ دانشگاهی که بیشترین آمار خروج از کشور را دارند

کد خبر: ۶۶۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 12 February 2017
مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی به دنبال تایید مدرک برای ترجمه و ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند.
 
به گزارش مهر، ناصر مطیعی در خصوص اینکه دانشجویان کدام دانشگاه ها بیشترین مراجعه را برای تایید مدرک برای ترجمه و ادامه تحصیل در خارج دارند، گفت: دانشجویان دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و فردوسی مشهد، بیشترین مراجعه به اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم را برای تایید مدارک برای ترجمه دارند.

وی ادامه داد: اکثر این دانشجویان در مقاطع دکتری و فوق لیسانس  هستند و سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵هزار نفر از دانشجویان به این اداره کل برای تایید مدارک مراجعه می کنند تا برای تحصیل به خارج از کشور مراجعه کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در مورد اینکه این دانشجویان بیشتر به کدام کشورها برای ادامه تحصیل مراجعه می کنند، گفت: دانشجویان زمانی که برای تایید مدارک برای ترجمه به این اداره کل مراجعه می کنند، دراین مورد که برای تحصیل به کدام کشور یا چه رشته ای تحصیل خواهند کرد گزارشی از آنها دریافت نمی شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۷
این همه سامانه های مختلف دارید که فیهاخالدون دانشجو رو میپرسید، اونوقت نمیدونید کجا تحصیل میکنن. سامانه نشا، تاک، ... این ها کافی نیست؟!
فرار مغزها در اين حجم يعني تبديل شدن به كشوري با جمعيت فاقد هوش‏!‏ به به..
این که خوبه. خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می فرماید: قل سیروا فی الارض.... به بندگانم بگو که در زمین سیر کنند.... این سیر کردن باعث میشه از نزدیک با ظلم وستم و عاقبت ستمکاران در دنیا آشنا شوند و عبرت بگیرند.
باهوشترینها میرن ......
این مهاجرت بدلیل عدم توجه به جذب نخبه ها واهمیت ندادن به امید تحقیق وتوسعه وعدم برقراری ارتباط متقابل بین بخش خصوصی ودانشگاها که همه ریشه در مدیریت واقتصاد دولتی دارد تا اقتصاد خصوصی ومدیریت خصوصی نشود ونقش دولت در انها کم رنگ تر نشود تحولی صورت نخواهد گرفت ونیروها ناگزیر برای کسب موقعیت بهتر جهت رشد فکری واستفاده از دانش وفن اوری روزامد رهسپار خواهند شد وما هم یا به قهقرا خواهیم رفت ویا درجا خواهبم زد در هردوحال فاصله تمدنی وفرهنگی مان با دنیای مدرن وپیشرفته روزبروز بیشتر وبیشتر خواهد شد که حاصلش فقر وجهالت وحماقت وخرافات وجفنگیات ورمالی وشیادی جن گیری بیشتر نخواهد بود
چرا؟
هركسي علمي بداند و در اين مملكت بماند و از صبح تا شب به او توهين كنند ديوانه اي بيش نيست
خوب طرف بمونه ایران که چی بشه؟
متاسفانه توی این چند ساله جایگاه رشته های مهندسی هر روز بدتر و بدتر شده است.
ایران شده است بهشت پزشکان. یک پزشک به راحتی می تواند در ایران معادل یک کارخانه دریافتی داشته باشد. این بیشتر شبیه شوخی است. در کدام کشور دنیا بین پزشکی و مهندسی اینقدر فاصله نجومی وجود دارد؟
قصدم تخریب پزشکی نیست. اما چه بخواهیم چه نخواهیم در کشور کمتر توسعه یافته ای مانند ایران سرازیر کردن بودجه صنعت به سمت پزشکان کار اشتباهی است.
اینا بدرد هیچی نمیخورن کار باد نیستند واغلب هدفشون از خارج رفتن زندگی اجتماعی بهتر است والا از نظر للمی با جایی نمیرسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
خودت فهمیدی چی نوشتی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
فقط شما بدرد می خوری و بس
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
خیلی بیچاره ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
دانشگاه یک وظیفه دارد و شرکتهای تکنولوژیک یک وظیفه دیگر. اگر این طور نبود خارج مثلا فقط ام آی تی می دیدید و خبری از امثال مایکروسافت نبود. توی دانشگاه های آلمان که بنز نمی سازند توی شرکت بنز تولید دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
این و باید سخنگوی وزارت امور خارجه کرد
فهیمه
| Switzerland |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
تو خوبی!!! کسی که شریف یا تهران درس خونده و از بهترین دانشگاههای دنیا پذیرش گرفته از نظر علمی به خیلی جاها رسیده... و حسادتتونو بذارین کنار میبینین که اکثرا خارج از کشور مرتبه علمی خیلی خوبی هم بدست میارن چون پارتی بازی خیلی کمتر از ایرانه
جای نگرانی نیست..امسال 500 تاشون برگشتن...ستاری گفت...جایگزین شد
پس تربیت مدرس چی شد؟
خراب شد!
سالی 45 هزار دانشجو از کشور خارج و فقط 500 نفر یعنی حدود یک درصد به کشور بر میگردند!!
از نظر عقلی موجه نیست که ما علم را درسطحی به دانشجویان بیانوزیم که برای وی امکان رشد و جذب در داخل فراهم نباشد. در حقیقت ما با سرمایه های مادی و معنوی خودمان مشغول تربیت نسلی از دانش آموختگان آنهم در مقیاس چند ده هزارنفری برای کشورهای دیگر هستیم. احمقانه یا حتی خیانت بار نیست؟
به عنوان یک استاد دانشگاه عرض می کنم که چنان اوضاع مملکت به هم ریخته است که هیچ کس امیدی به آینده ندارد. افرادی مانند من دیگر توان رفتن و شروع از صفر را ندارند، اما اکثر جوانان به امید زندگی بهتر در تکاپو و آرزوی رفتن هستند و یک راه نسبتا ساده ادامه تحصیل است. من با خیل عظیم دانشجویان روبرو هستم که برای گرفتن توصیه نامه به ما استادان مراجعه می کنند و به هر دری می زنند تا در یک دانشگاه خارجی ترجیحا امریکا پذیرش بگیرند و بروند و بمانند. دوستی گفته اینها همه بی سوادند، اما همین ها در آنجا گل می کنند و اکثرا موفق هستند. فقط ایران خالی از نیروی تحصیل کرده جوان می شود. خدایا به داد برس. امام زمان ظهور کن.
یعنی نخبه های ریاضی می روند .واین یعنی بی توجهی به صنعت از طرف بزرگترها
خوشبخت بشن وموفق
ایران بهشت پزشکان است بقیه بی خود اینجا موندند.
احسنت به دانشگاه شریف که رتبه اول فرار دانشجویان را به خاطر مهیا کردن فضای نامناسب علمی و به خصوص فرهنگی فراهم کرده است. متاسفانه در دانشگاه شریف، اونقدر جو استاد محور است که دانشجویان فرار را به ماندن ترجیح می دهند. نخبه باشی، فشار عصبی هم بر ذهنت در کنار فشار درسی وارد بشه و اشتغال و جذب هیات علمی هم یا تعطیل باشه یا بدون شایسته سالاری، میشه فرار نخبگان، به همین سادگی.
خیلی جالبیش اینجاست ک تابناک ک همرو محکوم میکنه و خودشو غالبا عقل کل میدونه 32 تا پیام داره ک منتشر نمیکنه واسه همین ی خبر
احسنت به دانشگاه شریف که رتبه اول فرار دانشجویان را به خاطر مهیا کردن فضای نامناسب علمی و به خصوص فرهنگی فراهم کرده است. متاسفانه در دانشگاه شریف، اونقدر جو استاد محور است که به راحتی اساتید برای رقابت و نزاع بین خودشون، دانشجویان را سپر بلای خود قرار می دهند و از همین رو این دانشجویان فرار را به ماندن ترجیح می دهند. نخبه باشی، فشار عصبی هم بر ذهنت در کنار فشار درسی وارد بشه و اشتغال و جذب هیات علمی هم یا تعطیل باشه یا بدون شایسته سالاری، میشه فرار نخبگان، به همین سادگی.
برای چی آدم بمونه؟؟؟

برای تحصیل ملاک کشورهای دیگر در پذیرش دانشجو با ملاک پذیرش در ایران فرق بسیار داره، اصلا قابل قیاس نیست و خوشبختانه سلیقه ای هم نیست!

برای زندگی کردن همه جای دنیا قاعده و روش داره که در ایران هم هست اما قدرت اجرایی در ایران بسیار ضعیف هست!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس