بازدید 3027
۱
نعمت زاده در اتاق بازرگانی ایران:

گرانی بادمجان را هم تقصیر صادرات می‌اندازند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور های پیشرفته همگی نگاه صادرات محور دارند اما در اینجا وقتی بادمجان گران شود می گویند تقصیر صادرات است.
کد خبر: ۶۶۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 12 February 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور های پیشرفته همگی نگاه صادرات محور دارند اما در اینجا وقتی بادمجان گران شود می گویند تقصیر صادرات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و یکمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اصولاً تولید عاری از مشکل نیست، گفت: تولید در شرایط کنونی درایت می‌خواهد و اینکه مسائل و مشکلات آن را به دولت و یا نظام بانکی ارجاع دهیم، مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به صادرات فرش دستباف اظهارداشت: متاسفانه به خاطر بازارهای صادراتی و نوع محصول، صادرات این کالا رو به رشد نخواهد بود چرا که مصرف کنندگان داخلی و خارجی فرشی که 100 سال عمر می‌کند را نمی‌خواهند و می‌گویند از گذشته برایمان به ارث مانده است و داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من نمی‌گویم صادرات فرش مهم نیست بیان داشت: صادرات این کالا از جنبه مادی و فرهنگی بر جنبه اقتصادی آن اولویت دارد.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید به اتحادیه‌ها در زمینه صادرات بیشتر بها داد، گفت: ما در وزارت صنعت هیچ تصمیم صادراتی نمی‌گیریم مگر اینکه اتحادیه‌ها هم کنار ما باشند.

وی بیان داشت:  در این راستا خود صادرکنندگان و اتحادیه‌ها هم باید پیش‌قدم بشوند و اگر لازم باشد ساختار اتحادیه‌ها تغییر کند باید با همفکری این کار را انجام داد و من همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ جلسه‌ای در مورد صادرات برگزار نمی‌شود مگر اینکه اتحادیه‌ها هم در آن حضور داشته باشند.

نعمت زاده با اشاره به برجام تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته تلاش کردیم کارهای مشترکی با دنیا شروع کنیم و صادرات ما رشد نمی‌کند مگر اینکه بینش صادراتی داشته باشیم. 

وی در ادامه با انتقاد از سازمان محیط زیست بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که در بخش معدن می‌توان بیشتر کار کرد اما متأسفانه در جاهایی که معادنی وجود دارد و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد محیط زیست اجازه بهره‌برداری به ما نمی‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست فعالیت معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست انجام نشود و باید در حالیکه از محیط زیست حفاظت می‌شود از معادن نیز بهره‌برداری انجام شود.

وی گفت: یکی از منابع مهم در آهن و مس، بهرام گور است که محیط زیست به علت عبور 4 گورخر به روی آن دست گذاشته و اجازه کار در آنجا را به ما نمی‌دهد.

نعمت زاده افزود: طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ام که 30 نقطه معدنی در کشور دست نخورده باقی مانده که اگر مشکلات حل شود می‌توان از این منابع و معادن بهره‌برداری کرد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌ها که از ابتدای سال آغاز شده ادامه خواهد داشت و تاکنون به 21 هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط که مشکلات نقدینگی داشتند، تسهیلات پرداخت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سقف تسهیلات پرداختی به این بنگاه‌ها 16 هزار میلیارد تومان بود که این سقف هم‌اکنون برداشته شده است.

وی ادامه داد: درخواست و تاکید ما این است که به اتحادیه ها در  بخش صادرات بها دهیم؛ به طوری که در تصمیم گیری ها باشند اما باید خود اتحادیه ها وارد شوند و ما هم کمک می کنیم. اگر هم  ساختارش باید اصلاح شود با هم همفکری هم این کار را انجام دهیم.

نعمت زاده ادامه داد: در مدت بیش از یک سالی که از برجام می گذرد تلاش کردیم کارهای مشترک با دنیا را شروع کنیم. کشور های پیشرفته همگی نگاه صادرات محور دارند. یک بار در کره جنوبی یک راننده به من می گفت ما مثل شما پول دار نیستیم باید کار کنیم و صادر کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم اما در اینجا وقتی بادمجان گران شود می گویند تقصیر صادرات است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
اینجا درفرانسه والمان قیمت بادمجان وکدو به ۷ یورو ویک سالاد تا نزدیک ۲ونیم یورو رسید
ومردم بسیارهوشیارانه با ان برخورد کردند
یعنی نحریدند
عجیبیم ما مردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر