بازدید 11029

اشتاینمایر ضد ترامپ رئیس جمهور آلمان می‌شود

کد خبر: ۶۶۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 12 February 2017
قرار است فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه چپ میانه پیشین آلمان که فردی ضد ترامپ است، امروز (یکشنبه) و در رای گیری برای تعیین رئیس جمهور آلمان انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتاینمایر 61 ساله که به صورت پیوسته از محبوب‌ترین سیاستمداران در آلمان بوده قرار است به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شود.

برای حزب سوسیال دموکرات‌ها انتخاب وی باعث رشد حزب می‌شود و مارتین شولتز نیز که رئیس سابق پارلمان اروپا بوده، آماده می‌شود تا در انتخابات صدراعظمی سپتامبر 2017 با آنگلا مرکل به رقابت بپردازد.

انتظار می‌رود پس از آنکه محافظه‌کاران طرفدار مرکل نتوانستند کاندیدای خود را معرفی کنند و قبول کردند که از اشتاینمایر حمایت کنند، وی بتواند اکثریت بالایی از آرا را برای جانشینی یواخیم گائوک 77 ساله به عنوان رییس جمهوری آلمان به دست آورد.

این رای گیری در ساختمان پارلمان آلمان و توسط مجمع فدرال و نمایندگانش از 16 ایالت برگزار می‌شود.

اشتاینمایر، ترامپ را یک واعظ با سخنرانی‌های انزجاری می‌داند و پس از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، اشتاینمایر پیش بینی کرد که روابط میان دو کشور بیش از گذشته سخت خواهد بود و گفت که کارمندانش باید به دنبال مواضع شفاف و منسجم نسبت به آمریکا و ترامپ باشند.

درحالیکه اشتاینمایر خودش را برای تصدی این سمت جدید اما تشریفاتی آماده می‌کند، قول داده که از رویکردی مناسب و متعادل استفاده کند و آن را بهترین پادزهر در مقابل پوپولیست‌ها دانسته است.

روزنامه برلینر مورگن‌پست به این مساله اشاره کرده که به نظر می‌رسد اشتاینمایر به رئیس جمهوری ضد ترامپ تبدیل شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر