بازدید 6840

اصرار اولیای دم برای قصاص قاتل ستایش

پرونده چندی پیش پس از تأیید از سوی دیوان عالی کشور و بازگشت به دادگاه، به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارسال شد
کد خبر: ۶۶۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 12 February 2017
وکیل مدافع اولیاء دم ستایش، دختربچه ۶ ساله افغانستانی که فروردین امسال توسط یک نوجوان ۱۷ ساله ایرانی در خیرآباد ورامین به قتل رسید، می‌گوید اولیاء دم بر قصاص قاتل اصرار دارند.

به گزارش تسنیم، عسکر قاسمی آقباش  درباره آخرین وضعیت پرونده قاتل ستایش اظهار کرد: پرونده چندی پیش پس از تأیید از سوی دیوان عالی کشور و بازگشت به دادگاه، به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارسال شد و فعلاً اتفاق خاصی نیفتاده است.

وکیل اولیاء دم ستایش در پاسخ به این سئوال که آیا پدر و مادر ستایش از اجرای حکم قصاص گذشت می‌کنند یا خیر افزود: موکلانم خیلی به اجرای حکم قصاص اصرار دارند.

 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ امسال بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه 6 ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یکشنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

دهم بهمن امسال بود که وکیل اولیاء دم ستایش از ارسال این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین خبر داد.قاتل ستایش هم اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیشتر تأیید سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۵
باید اعدام بشه
فقط خدا میدونه الان در دل اون پدر و مادر اون طفل معصوم چی میگذره
به والله قسم هنوز هم من که هیچ نسبتی با اون طفل معصوم نداشتم، براش اشک میریزم
همین چند روز پیش هم که یه جنایت دیگه در کرمان رخ داده و بمیرم برای دختر 7 ساله کرمانی که مثله شده!
حق داره کوتاه نیاد . این یه جنایت تمام عیار . یعنی طرف زده بچه بیگناه رو به فجیع ترین شکل ممکن از بین برده حالا بیاد بگه بخشیدم . تو هر کشور دیگری هم بود این جانی رو ول نمیکردم. فردا می یاد یکی دیگه رو میکشه
کسی که در صحت سلامت عقل جنایتی انجام میده باید مجازات بشه، اینجا بخشش حرام است.
عجب قانونی ؟؟همین کش و قوس دادن ها ست که موجب قبیح تر شدن مجرمین میشه
این شیطان صفت را هر چه سریعتر اعدام کنید
چرا اعدام نشود؟قبح جنایت در وجود این جانی ریخته است وصد در صد درچند سال آینده در صدد انتقام از شخص دیگری میافتد پس اعدام کمترین حق این جانی قاتل و مشروبخوار و هرزه میباشد.ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان.
یعنی کسی روش میره برای گرفتن رضایت بره دم خونشون ؟
آخه مگه میتونن از خون فرزندشون به همین راحتی بگذرن هر بلایی بوده سر دختر بچه و جنازش آورده حالا قصاصش هم نکنن. !
این اقا با این طرز کشتن یک طفل مردم رو روانی کرده،حالا حتما میخواد رضایت بده بیاد بیرون،دوباره دست به چنین فجایعی بزنه،دیگه قاتلها خیالشون راحته هر وقت کسی رو بکشن میرن زندان بعد رضایت میگیرن میان بیرون.امنیت جامعه به خطر میافته.مثل اسیدپاشها چند وقتی زندانن بعد بخشیده میشن میان توجامعه چون مجازات جدی نیست شاهد این فجایع هستیم.
با سلام قاتل باید به سزای عملش برسد
هرچند با اعدام دیگه طفل معصوم زنده نمیشه و مرگ اون دل هر ادمی و به لرزه در میاره ولی برای جلوگیری از تکرار لازم است حتما اعدام بشه بدون کوچکترین بخششی حتی اگه پسر من مرتکب همچی کاری بشه خودم با دست خودم طناب دور گردنش میزارم به ذات پاک خداوند قسم میخورم. اگر در جامعه اعدام درست و بحق نباشه سنگ رو سنگ بند نمیشه
با سلام
باید قصاص بشه امیدوارم خاوناده ستایش بهیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی گذشت نکنند و بگذارند این وجود کثیف از بین بره و سزای عملش رو ببینه
و لکم فی القصاص حیاه
اجرای عدالت حق خانواده مقتول است و آنها هم همینو میخوان. دیگه چرا اجرای حکم را به تاخیر میندازید؟ بنظرم تا قبل از نوروز سال 96 باید حکم اجرا بشه.
چرا این جنایتکارو نباید اعدام کرد ...... !!!!؟؟؟ طفل معصوم مردم رو برده بعد از عمل کثیف تجاوز جنسی به یک کودک اون رو به شکل وحشیانه ای شکنجه داده بعد به قتل رسونده بعدش هم با اسید جنازه اون طفل رو سوزونده
......دیگه باید چیکار میکرد که بالاخره خانواده اش راضی بشن .....تو را به خدا به خاطر خدا اون رو اعدام کنین .....اصرار خانواده اش و پدرش مخصوصا که نباید جلوی حکم خدا معاذ الله رو بگیره ...
اعدام
قصاص رو هم مثل بقیه حکم های خدا حتما می خواند تعطیل کند از خدا بترسید کشتن یک ادم معصوم اونم با چاقوی میوه خوری که سربریدنش 10 دقیقه طول کشیده و صدای خر خر گلوش مرتب قاتل رو وحشت زده کرده در حین جنایت آیا قصاص نداره "و لکم فی القصاص حیاه"

خواهش می کنم اعدام و زودتر من بابت این جنایت خیلی آزرده خاطر شدم این جنایت جنبه عمومی پیدا کرده طرف مفسد فی الارض هست
به نظر من هم حتما باید اعدامش کنن. حتی اگه موقع ارتکاب جرم نوجوان بوده، ولی به هر حال انقدر خبیث و پست هست که یکی از وحشتناکترین جنایتهای دنیا رو مرتکب شده. به نظر من نه تنها اعدام، بلکه باید زجرکش بشه.
گذشت خوبه منتها اینقدر جنایت اتفاق افتاده دردناک و سخت که بخشش امکان پذیر نیست من به خانواده این دختر بچه بی گناه خیلی تسلیت می گم و به اونا حق می دم که اصرار به قصاص داشته باشند
اگر دختر خودتون هم بود دم از بخشش میزدید آی روشن فکرا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توصیه بنده به خانواده ستایش اینکه از حقشون گذشت نکنن.به این علت که قاتل به پست ترین درجه رسیده و وجودش در جامعه تهدیدی است برای آدمهای معصومی که هیچ پناهی ندارند.(تسلیت )
اين همه کش و قوس دادن ها ست که موجب قبیح تر شدن مجرمین میشه
ترحم بر پلنگ تیز دندان ظلم کردن بود بر گوسفندان
واقعا با چه رویی تقاضای بخشش دارند
اعدام حقشه. اما فراموش نکنیم که این جامعه رو اونقدر روانی کردن که هر کدوم از ما هم ممکنه روزی دست به همچی کاری بزنیم. خیلی بخودتون و بچه هاتون خوشبین نباشید
کاشکی از اعدام سنگین تر هم برای این قاتل کثیف وجود داشت. حتی خیلی از حیوونهای وحشی هم با هم نوع هاشون اینکار رو نمی کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها