بازدید 1983

همه‌پرسی سوئیس برای تسهیل کسب حق شهروندی

رای‌دهندگان سوئیسی امروز (یکشنبه) در همه‌پرسی تسهیل روند شهروندی مهاجران شرکت می‌کنند. این اصلاحات با نظر منفی حزب مردم سوئیس که به داشتن مواضع سیاستگذاری ناسیونالیستی مشهور است، مواجه شده است.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 12 February 2017

رای‌دهندگان سوئیسی امروز (یکشنبه) در همه‌پرسی تسهیل روند شهروندی مهاجران شرکت می‌کنند. این اصلاحات با نظر منفی حزب مردم سوئیس که به داشتن مواضع سیاستگذاری ناسیونالیستی مشهور است، مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سوئیس‌اینفو، تمام احزاب سیاسی مهم و نیز دولت و جامعه تجاری سوئیس موافق این اصلاحات قانون اساسی هستند. این اصلاحات ماه گذشته در پارلمان تصویب شد.   

طبق اصلاحات مذکور، متقاضیان دریافت پناهندگی دائم سوئیس در رده سنی بین ۹ تا ۲۵ باید درخواست خودشان را تقدیم دولت فدرال کنند اما از روند هزینه‌بر و وقت‌گیر بررسی مقام‌های محلی و کانتون معاف می‌شوند. درخواست‌کنندگان باید دست‌کم ۵ سال مداوم در سوئیس مدرسه رفته باشند و مجوز قانونی اقامت داشته باشند. درخواست برای تسهیل حق شهروندی همچنین شامل یک سری شرایط برای کسانی می‌شود که والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ آنها در سوئیس بوده و خودشان هم به اصطلاح مهاجران "نسل سوم" خوانده می‌شوند.

تولد در سوئیس به منزله تضمین شهروندی این کشور نیست و غیرسوئیسی‌های مقیم این کشور معمولا باید ۱۲ سال صبر کنند تا بتواند درخواست شهروندی خود را ارائه دهند. گرفتن شهروندی سوئیس با ملیت والدین یک کودک مشخص می‌شود و نه محل تولد او. در همین رابطه آزمون و مصاحبه‌هایی از سوی دولت برگزار می‌شود که به نوبه خود پرهزینه هستند.

حامیان این اصلاحات می‌گویند، قوانین سختگیرانه شهروندی سوئیس باید برای کسانی که با جامعه سوئیس یکپارچه شدند و تنها ارتباط گردشگری و یا نمادین با کشورهای مبدا خودشان دارند، تسهیل شود. به گفته کارشناسان، حدود ۲۴ هزار متقاضی شامل این اصلاحات می‌شوند که عمدتا از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و پرتغال هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار