بازدید 10000

آقای رئیس جمهور با دستور رهبر انقلاب درباره خوزستان چه کار کردید؟

این روزها وضعیت در خوزستان به گونه ای است که حتی مقامات این استان از چاره جویی برای آن عاجز مانده اند و قطعا رفع مشکلات فعلی که به غایت افزوده شده است، عزم ملی می طلبد؛ آن هم نه در شعار بلکه در عمل! در حقیقت اگر همان فرامین مورد اشاره رهبر انقلاب به دولت برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان مورد اقدام جدی دولت قرار می گرفت، شاید مشکلات کمتری امروز دامن گیر مردم قهرمان این استان بود.
کد خبر: ۶۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 12 February 2017
سال گذشته در همین ایام، دکتر محسن رضایی از ارسال نامه ای به رهبر انقلاب، خبر داد؛ نامه ای که در آن سه خواسته  مهم مردم خوزستان مطرح شده بود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره این نامه گفت: در نامه‌ای که به محضر رهبری معظم انقلاب نوشتم، سه خواسته را از زبان مردم خوزستان مطرح کردم؛ سه خواسته ای که به آلودگی کارون، غبار خوزستان و نمک گیری سد گتوند مربوط بود و ایشان به رئیس‌جمهوری دستور دادند تا این سه معضل را در برنامه ششم توسعه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از گذشت یک سال از صدور دستور رهبر انقلاب برای چاره اندیشی درباره این سه معضل عمده مردم خوزستان، هنوز دقیقا مشخص نشده که دولت برای رفع یا حل این معضلات چه چاره ای اندیشیده است. آنچه این روزها مردم در خوزستان می بینند، نه تنها حکایت از چاره اندیشی ندارد، که به نظر می رسد روز به روز بر مصائب مردم در این استان افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته، قطعی برق هم به معضلات دیگر مردم خوزستان افزوده شد؛ قطعی برخی که خود حاصل دو معضل دیگر انباشته شده از گذشته است؛ تلاقی رطوبت و آلاینده ها باعث شده است که خطوط انتقال برق در این استان از خط خارج شوند و مردم شهرهای این استان بی برقی را هم علاوه بر مصائب دیگر خود تجربه کنند. آن هم استانی که دارای ۸۰ درصد تولید نفت و گاز کشور است و یک سوم آب های سرزمین و ۴۰ درصد صنایع و ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی و قطب تولیدات انرژی و کشاورزی را داراست! استانی که نمونه آن در جهان کم و انگشت شمار است؛ اما مصیبت های آن از جنگ گرفته تا محرومیت و ریزگردها و کمبود آب شرب هم از نمونه های بی سابقه در جهان است!

این روزها وضعیت در خوزستان به گونه ای است که حتی مقامات این استان از چاره جویی برای آن عاجز مانده اند و قطعا رفع مشکلات فعلی که به غایت افزوده شده است، عزم ملی می طلبد؛ آن هم نه در شعار بلکه در عمل! در حقیقت اگر همان فرامین مورد اشاره رهبر انقلاب به دولت برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان مورد اقدام جدی دولت قرار می گرفت، شاید مشکلات کمتری امروز دامنگیر مردم قهرمان این استان بود.

حال بماند که آنها اینقدر نجابت کرده اند که نه تنها سهم 2 درصدی شان از محل درآمدهای نفتی را مطالبه نکرده اند که همواره بار مشکلات و سختی ها را برای سربلندی میهنشان به دوش کشیده و به جان خریده اند و برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی از جان مایه گذاشته اند.

مردم خوزستان که در دوران جنگ تحمیلی با رشادت تمام مقابل دشمن بعثی ایستادگی کرده و حتی اجازه نداند که یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی در دست دشمن بماند، حق شان نیست که امروز علاوه بر مشکلاتی که از ناحیه جنگ برایشان باقی مانده اند، بار دیگری را به دوش بکشند.

هنوز گلایه های مردم خوزستان از مشکلات ناشی از نداشتن آب آشامیدنی مناسب فراموش نشده که معضل ریزگردها و امروز قعطی برق هم به آن اضافه شده، بایسته است که دولت هر چه سریع تر برای رفع مشکلات یاد شده اقدام کرده تا رنج این مردم قهرمان بیش از این ادامه نیابد.

در این میان، توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات اساسی استان خوزستان جزو اصلی ترین اقدامات و اولویت ها قرار بگیرد و بهتر است، همانطور که برای رفع مشکلات دریاچه ارومیه ستادی تشکیل شد و ردیف بودجه مجزایی هم در نظر گرفته شد؛ برای حل مشکلات خوزستان هم همین اقدامات انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۱۷
البته خوزستان و بقیه جاها....!!
حوادث غیر مترقبه و استثنایی که در خوزستان پیش آمد و اقدام سریع دولت و وزارت نیرو در حل مشکل در عرض یک روز جای تشکر دارد . سواستفاده سیاسی از این قضیه نکنید . دولت اگر دلواپسان مجال بدهند حل خواهد کرد. دلواپسان فقط نق نق میکنند و کار بلد نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
عزیز من بحث این دولت و اون دولت نیست. نمیشه به بهانه ی سیاسی بودن مشکل مردم رو نگفت. خوزستان مشکل ساختاری داره. متاسفانه سالهاست که اینجوریه . چطور مردم اصفهان و آذربایجان می تونن حق و حقوقشونو بگیرن ؟ چون مسئولان و نمایندگان با عرضه ای دارن. شما نگاه کن آب زاینده رود خشک شد اما اصفهان مشکل آب شرب پیدا نکرد. توی آذربایجان مردم راحت از ماشینای منطقه ارس استفاده می کنن اما نوبت خوزستان که میشه همه معترض میشن که چرا؟ توی کویر یزد کارخونه ی فولاد می زنن و آب کارونو می برن براش اما ما اینجا... نوش جونشون نمایندگان و مسئولان بهتری دارن که نمیذارن حقشون ضایع بشه.. بیشترین بودجه رو میکشن می برن اونجا.. اونوقت تصفیه خونه های ما حتی ژنراتور برق هم ندارن...خنده داره بخدا... این حرفا سیاسی نیست..
چه تیتر جالبی!!!
گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!
چرا هم میهنان خوزستانی از زمین و زمان همیشه شاکی هستند غیر از کم کاری های خودشون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
من خوزستانی ام و کاملا موافقم. آقا نماینده ای انتخاب کنیم که برش داشته باشه . کار بلد باشه
اهوازي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
بله واقعا درست گفتيد اين از کم کاري ماست که نگذاشتيم توي گرماي بالاي 50 درجه نفت قطع بشه و درآمد آن به جيب استانهاي ديگر رفت.
اين از کم کاري ماست که يکبار قصد نکرديم مثل مردم ديگر شهرها متحد باشيم و حرف دلمان را آنگونه که بايد به گوش مسئولان برسانيم. مانند مردم اصفهان و تبريز و تهران و .... که بيشترين حجم سرمايه گذاري در آنجا انجام مي شود.
البته حق هر مردمي است که براي نيازهايشان تلاش کنند اما ما کم کاري کرديم واقعا در احقاق حق خودمان کم کاري کرديم.
کم کاري که اگر مردم بخواهند در اين رابطه پرکاري کنند ، مردم برخي از شهرها بايد بروند دنبال منابع ديگري براي خود بگردند.
البته رییس جمهور رفت پیش خدا گفت دمت گرم استاکریم اگه بداد هوانرسی دلواپسان میگن برجام باعث گردوخاک شده لطفا کمک کن.
عاشق اون کلیدشم که به هیچ قفلی نخورد!!!
جناب ناشناس اتفاقا باید به عرض جنابعالی برسانیم بنده به عنوان یک خوزستانی در دولت بی تدبیران و ناامیدان بیشترین بحران ها را تجربه می نماییم و این دولت بی تدبیر بیشترین جفا ها را در حق خوزستان روا داشته است تالاب های خوزستان در اثر بی تدبیری این دولت و انتقال بدون کارشناسی اب به فلات مرکزی زمینه این بحران ها بوده و در آینده فاجعه ای به مراتب بزرگتر را رقم خواهد زد.
بیشتر گردو خاک تقصیر کشور دوست و برادر جدیدمون عراقه.اونا بهیچوجه حاضر به همکاری نیستن.و بهونه میارن ما در حال جنگیم و محیط زیست اولویت ما نیست....حالا هی بیافتیم به جون هم.
اقاي رييس جمهور چرا نميتوانيد جلوي طلوع خورشيد را بگيريد؟ چرا به ناتواني خود اعتراف نمي كنيد؟
سلام ایا انتظار دارید شهری که شهردارش لیسانس الهیات و استانی به استانداری یک پزشک چه عاقبتی داشته باشد تعجب نکنید اگر اتفاقات دیگری هم بیفتد راستی کسی مدرک فرماندار رو میدونه چیه؟
معذرت خواهی و اقدام فوری کوتاه مدت وزیر نیرو در بحران بوجود آمده در خوزستان اگر چه در راستای قبول مسئولیت کمی قابل تقدیر است ولی به خاطر ندیدن علت مشکل اصلی این عذرخواهی چیزی را عوض نمی کند...چرا که بلافاصله بعد از عذرخواهی،ایشان از نبود. مخالفت با طرح های انتقال آب صحبت می کند و راه حل مشکل بوجود آمده نیز فقط در عایق کردن نیروگاهها وخرید دستگاه های شستشوی نیروگاهها اعلام کرده بدون اینکه به علت واقعی این مشکل که وزارت نیرو علت آن است ورود کند...به نظر توجه به محیط زیست و توقف طرح های انتقال آب راهکار این مشکل است.
خندم میگیره فرماندار و استاندار میگن نماینده بفرسین و خواسته ای که دارین و بگین.....یعنی خواسته مردم خوزستان تا حالا مشخص نشده؟؟؟؟؟ خب یعنی شما خبر ندارین؟؟یه جور صحبت میکنن انگاری واسه اولین بار بعد از جنگ چنین اتفاقایی تو خوزستان افتاده...فقط حرف فقط عوام فریبی...
خسارت جنگ را از عراق بگيريد و خرج رفع مشكل مردم كنيد ، براي همه مادريد و براي خودمان زن بابا، هي ميگوييد بودجه و اعتبار نداريم ! اي حاتمان طايي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی