بازدید 2130

موافقت مجلس با تفحص از شرکت ملی مس ایران

کد خبر: ۶۶۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 12 February 2017
نمایندگان مجلس با درخواست جمعی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران را با ۱۲۶ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

داریوش اسماعیلی نماینده سروستان به عنوان یکی از متقاضیان تفحص گفت: در شرایطی که باید واگذاری صنایع حاکمیتی همچون مس براساس قانون شرکت های بزرگ باشد و حداقل ۲۰ درصد سهام به شرکت های دولتی تعلق گیرد، شاهدیم که این شرکت سهامش را در بانک گذاشته و تسهیلات گرفته و آن را پرداخت نکرده که باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اکتشافات در شرکت ملی مس ایران گفت: طبق گزارشات ما محدوده‌هایی به نام پتانسیل‌های معدنی با قیمت چندین برابر به شرکت صنایع مس فروخته شده که به نظر می‌رسد این کار از طریق دلالان و معاملان با فروشنده‌ها بوده است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عدم استفاده از نیروهای جوان در این شرکت گفت: این شرکت ملاحظات زیست محیطی در برخی استان ها رعایت نکرده که مشکلاتی را به وجود آورده است. ما با توجه به تمامی این مشکلات می‌خواهیم بر این تفحص معلوم کنیم که آیا این مشکلات ناشی از احمال مدیران شرکت یا مشکلات ساختاری بوده است.

وی در پایان یادآور شد: این تقاضا در مجلس قبل به تصویب رسیده بود و بیش از ۹۰ درصد کارهای آن انجام شده اما چون کار به مجلس جدید کشیده شد، لازم بود که مجددا در مجلس به تصویب برسد. در صورت تصویب مجلس ظرف دو سه ماه آینده گزارش تفحص را ارائه می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان