بازدید 2272

بانک مرکزی نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال سوق دهد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید برای رونق تولید و اشتغال نقدینگی جامعه را در مقاطع مختلف را ساماندهی کند.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 12 February 2017
سیدکاظم دلخوش اباتری درگفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به رشد نقدینگی در کشور گفت:در کشور به دلایل مختلف با رشد نقدینگی مواجه هستیم.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:اگر اقتصاد کشور سالم باشد،نقدینگی وارد بخش تولیدی و اشتغالزایی خواهد شد و سیستم بانکی می تواند به درستی از آن استفاده کند.

سود تسهیلات و نرخ سپرده بانکی متناسب نیست

وی افزود:از آنجاکه سود تسهیلات و نرخ سپرده متناسب نیست و در آن نوسان وجود دارد؛در بازار و جامعه نگرانی هایی از جهت تبدیل پول به سرمایه وجود دارد که نتیجه آن رشد نقدینگی خواهد بود.

دلخوش اباتری با اشاره به اینکه نقدینگی طی سال های اخیر رو به کاهش نبوده،بلکه افزایش داشته است،تصریح کرد:دولت و بانک مرکزی باید تدبیر کرده و درجهت ساماندهی نقدینگی جامعه گام های لازم را بردارند.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا این رشد نقدینگی در ماههای پایانی سال منجر به بالارفتن نرخ تورم نخواهد شد،گفت:همه این مشکلات ناشی از بیمار بودن اقتصاد کشور است.

هزینه های مردم در پایان سال بیشتر می شود

وی افزود:هر چند که رشد نقدینگی به ابتدا و انتهای سال ارتباطی ندارد؛ولی در پایان سال تنها هزینه ها و خرج مردم به دلیل خرید های شب عید زیادتر خواهد شد و از این جهت نقدینگی در یکجا تجمع و تورم پیدا  نمی کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم این است که بانک مرکزی بتواند پول مردم را جذب کرده و به نوعی در مقاطع مختلف سال آن را ساماندهی کند که هم مردم از آن منتفع شوند و هم اینکه تولید و اشتغال در جامعه رونق پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار