بازدید 7545

تغذیه مناسب برای تسریع درمان شکستگی استخوان‌ها

کد خبر: ۶۶۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 12 February 2017
عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران گفت: پروتئین یکی از مواد مغذی است که در روند بهبود شکستگی استخوان تاثیر بسزایی دارد و افرادی که دچار شکستگی استخوان شده‌اند بهتر است مصرف این ماده غذایی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

به گزارش فارس، غلامعلی عکاشه عضو هیأت مدیره جامعه جراحی ایران گفت: افرادی که با بیماری‌های مفاصل رو به رو هستند بهتر است برای دریافت مشاوره‌های تغذیه به متخصص تغذیه مراجعه کنند تا با انجام آزمایش های لازم، پزشک تشخیص دهد بدن فرد نیازمند کدام ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

وی افزود: یکی از باورهای غلطی که به وفور در کشور ما رایج است این موضوع است که فردی که از بیماری استخوانی رنج می برد یا دچار شکستگی استخوان شده باید برای بهبود خود از غذاهایی مانند کله پاچه یا پای مرغ استفاده کند.

عکاشه ادامه داد: لازم است بدانیم پروتئین یکی از مواد مغذی است که در روند بهبود فرد تاثیر بسزایی دارد و در زمان‌های گذشته به دلیل در دسترس نبودن مکمل ها یا داروها افراد برای جذب پروتئین از این غذاها استفاده می‌کردند.

این متخصص ارتوپد ادامه داد: امروزه با وجود مشاوران تغذیه و داروهای جدید استفاده از این غذاها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و این غذا‌ها نه تنها کمکی به بهبود فرد نمی کنند بلکه باعث افزایش اوره و اسید اوریک بدن و بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

وی افزود: این افراد بهتر است رژیم غذایی متعادل و متنوع داشته باشند و غذاهایی مانند لبنیات، حبوبات و میوه و سبزی‌ها در رژیم این افراد قرار گیرد و همچنین از مصرف غذاهای شیرین، پر نمک، روغن جامد، الکل، قهوه و شکلات، نوشابه های گازدار،فراورده های گوشتی آماده و استعمال سیگار دوری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان