بازدید 6196

«ناباروری مردان» موضوع پنهان جامعه

کد خبر: ۶۶۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 12 February 2017
دبیر روز سلامت مردان گفت: با وجود آنکه، بیش از نیمی از مرگ‌های زودرس مردان قابل پیشگیری است، همواره شاهد افزایش میزان مرگ و میر مردان هستیم که نشان از بی‌اعتنایی آنان نسبت به عوامل پیشگیرانه است.

به گزارش فارس، سیدجلیل حسینی دبیر روز سلامت مردان گفت: گرایش مردان به رفتارهای نامناسب بهداشتی، بی‌توجهی به جستجوی خدمات پزشکی مورد نیاز و نیز عدم اشتغال به فعالیت‌های ورزشی و شرایط کاری خطرناک، زمینه ساز بروز وضعیت نامناسبی موسوم به «بحران خاموش سلامت» در حوزة سلامت مردان شده است.

وی افزود: پرداختن به موضوع «سلامت مردان» از آن جهت حائز اهمیت است که از یک سو غفلت از موضوع سلامت مردان درد و رنج قابل توجه و هزینه‌های گزاف و غیرقابل اجتنابی را بوجود می‌آورد و از سوی دیگر این مفهوم علاوه بر اثرگذاری بر کیفیت زندگی مردان، تاثیر شگرفی بر اطرافیان آنها نیز خواهد گذاشت. چرا که افزایش سن امید به زندگی زنان، موجب شده است آنها همواره در طول حیات خود شاهد بیماری و درگذشت پدران، برادران، پسران و همسرانشان باشند.

حسینی گفت: از این رو نخستین هفته اسفند ماه در سال جاری، مصادف با هفته سلامت مردان، گام استواری است که به همت جامعه پزشکی پس از گذشت ده سال از برگزاری این مناسبت مهم که اولین بار به پیشنهاد انجمن اورولوژی ایران و حمایت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین پنجشنبه اسفند ماه سال 1385 با نام «روز ملی سلامت مردان» نامگذاری شد، برای ارتقای سلامت جامعه پیموده می شود.

انجمن اورولوژی ایران هر سال موضوعی از موضوعات مرتبط با سلامت مردان را به عنوان محور خبر رسانی و خدمات عمومی توسط اعضا و بخش های داوطلب خود انتخاب می کند و امسال به موضوع ناباروری مردان اختصاص یافته است.

وی در پایان افزود: در اولین پنجشنبه اسفندماه سال جاری (95/12/5) متخصصین اورولوژی در سراسر کشور برای ارائه خدمات مشاوره و معاینه، پذیرای گروه های مختلف مردان جامعه خواهند بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر