بازدید 6096

خواب‌آلودترین حیوانات کدامند؟

کد خبر: ۶۶۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 12 February 2017
یک نوع کوالای استرالیایی که روی درخت اوکالیپتوس زندگی می‌کند،‌ روزانه حدود 22 ساعت را در خواب به سر می‌برد.

به گزارش فارس،‌ آیا می‌توانید تصور کنید یک موجود زنده 20 ساعت از هر روز را در خواب به سر ببرد؟ کارشناسان بر اساس بررسی‌های جدید خود حیوانی را کشف کرده‌اند که هر روز فقط 4 ساعت بیدار است و به عبارت دیگر 83 درصد از روز را می‌خوابد.

جانورشناسان می‌گویند کوالا خواب‌آلودترین موجود زنده روی کره زمین محسوب می‌شود و حتی یک نوع کوالای استرالیایی که روی درخت اوکالیپتوس زندگی می‌کند،‌ روزانه حدود 22 ساعت را در خواب به سر می‌برد.

زمانی که این حیوان در بیداری به سر می‌برد به دنبال غذا می‌گردد تا خود را سیر کند و پس از غذا خوردن دوباره به خواب می‌رود.

نوعی حیوان دیگر به نام تنبل که معمولا از درخت‌ها آویزان می‌شود روزی 20 ساعت می‌خوابد و تاکنون شش گونه از این پستاندار شناسایی شده است. تنبل از حشرات، خزندگان کوچک و پرندگان تغذیه می‌کند و البته اگر گرسنه بماند سراغ جوانه‌ها و برگ درختان هم می‌رود. این حیوان در جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می‌کند.

گورکن یا آرمادیلو از دیگر حیوانات خواب‌آلود محسوب می‌شود که روزی 19 ساعت می‌خوابد و مشابه آن نوعی جونده به نام صاریغ هم روزی 19 ساعت می‌خوابد. میمون لمور که ظاهر زیبا و بامزه‌ای دارد و محل زندگی آن ماداگاسکار است روزی 16 ساعت می‌خوابد و پس از آن همستر با روزی 14 ساعت خواب،‌ سنجاب با روزی 14 ساعت خواب، گربه با روزی 13 ساعت، خوک با روزی 13 ساعت، و جوجه‌تیغی با روزی 12 ساعت خواب قرار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار