بازدید 2037

نظامیان ترکیه وارد شهر «الباب» در سوریه شدند

یک رسانه ترکیه ای در خبری بدون اشاره به حضور فاقد مجوز نظامیان این کشور در سوریه و نقض حاکمیت دمشق، از ورود نیروهای ترکیه به شهر «الباب» خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 11 February 2017
یک رسانه ترکیه ای در خبری بدون اشاره به حضور فاقد مجوز نظامیان این کشور در سوریه و نقض حاکمیت دمشق، از ورود نیروهای ترکیه به شهر «الباب» خبر داد.

به گزارش مهر  به نقل از حریت، نیروهای نظامی ترکیه امروز وارد شهر الباب در سوریه شدند.

این خبرگزاری در ادامه بدون اشاره به حضور نظامیان ترکیه که بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی در قالب عملیات موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه به سر می برند، اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه به همراه نیروهای موسوم به ارتش آزاد امروز وارد شهر الباب در شمال سوریه شدند.

این در حالیست که گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: در ادامه عملیات سپر فرات، نیروهای ترکیه به کرانه غربی شهر الباب وارد شدند و کنترل تعدادی از نواحی آن را به دست گرفتند.

لازم به ذکر است ترکیه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما با تمرکز بر سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار