بازدید 4956

قصد روسیه برای افزایش صادرات نفت «اورال» در نیم سال اول

روسیه قصد دارد صادرات نفت خام اورال را برای نیمه اول امسال افزایش دهد. این عمل علیرغم قرارداد با اوپک برای کاهش تولید نفت بخاطر ایجاد رونق در قیمت ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 11 February 2017
روسیه قصد دارد صادرات نفت خام اورال را برای نیمه اول امسال افزایش دهد. این عمل علیرغم قرارداد با اوپک برای کاهش تولید نفت بخاطر ایجاد رونق در قیمت ها صورت گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، بعد از آنکه تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک در اوائل دسامبر توافق کردند تا مشترکا تولید نفت خود را کاهش دهند، انتظارات بازار برای عرضه کمتر از سمت روسیه منجر به افزایش قیمت های اورالز بالتیک در شروع امسال به بیشترین حد خود در 15 سال رسید.

قصد روسیه برای افزایش صادرات نفت «اورال» در نیم سال اول

اما در اواخر ماه ژانویه، حوزه تفکیکی اورالز روند نزولی خود را آغاز کرد. معامله کنندگان متوجه شده اند که روسیه هیچ طرحی برای کاهش صادرات در ژانویه و یا فبریه نداشته است و مسکو قصد دارد تا مشکل بودجه خود را از این طریق حل کند. اگر از تجربه نیز کمک بگیریم متوجه می شویم گه روسیه احتمالا افزایش صادرات خود را تا بهار برای نگهداری پالایشگاه های خود در پیک تولید ادامه خواهد داد.

تحت توافق با سازمان کشورهای صادرکننده نفت که به هدف کاهش اشباع بازار انجام شده بود، روسیه متعهد شده است تا تولید خود را تا حدود 300 هزار بشکه در روز در نیمه اول سال 2017 کاهش دهد. اما وزیر انرژی روسیه الکساندر نواک گفته است که برای مسکو مسئله کاهش تولید مطرح است و نه کاهش صادرات و این مسئله برای مسکو دارای اهمیت حیاتی است.

روسیه گفت این کشور در ژانویه تا 110 هزار بشکه در روز به نسبت ماه گذشته تولید خود را کاهش داده است. مطابق این خبر کاهش تولید به نسبت اکتبر 130 هزار بشکه در روز کاهش داشته است که نقطه شروع برای کاهش مورد توافق با اوپک است.

 در همین زمان، شرکت های نفت روسیه عرضه صادرات خود را از طریق سیستم خطوط لوله ترنسنفت تا حد 189 هزار بشکه در ژآنویه به نسبت سال گذشته افزایش داده اند. این میزان به نسبت دسامبر 114 هزار بشکه افزایش داشته است. اطلاعات گردآوری شده توسط وزیر انرژی این خبر را تأیید می کند.

اندازه صادرات نفت خام سبک اورالز و سیبری از بندرهای روسیه به بازار اروپا یک مثال زنده و واضح در اینباره می باشد چرا که به هر تغییری در عرضه بسیار حساس است. باتوجه به محاسبات رویترز بر پایه طرح بارگذاری، صادرات دریایی نفت سبک سیبری و اورالز قرار است در فبریه به مجموع 2.3 میلیون بشکه برسد که 6 درصد از ماه پیش و سال گذشته بیشتر است.

یک معامله کننده با شرکت اروپایی به رویترز گفت "این دومین ماه متوالی است که ما انتظار داریم عرضه اورالز کاهش پیدا کند. در ژانویه یک ترسی بود که کاهش پیدا کند و حتی قیمت ها نیز بالا رفتند اما...من فکر نمی کنم که کاهشی رخ دهد."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل