بازدید 8206
۱

امکان استیضاح ترامپ پس از دو سال

کد خبر: ۶۶۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 11 February 2017
روزنامه واشنگتن پست نوشت، اقدامات رئیس جمهور آمریکا باعث نگرانی هایی شده است که برای هدایت کشور نمی توان به او اعتماد کرد و احتمالا استیضاح خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی اقدامات رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت به سبب فعالیت هایی که دونالد ترامپ در پیش گرفته است احتمالا استیضاح او وجود دارد.
 
در این گزارش به قلم کاتلین پارکر با عنوان «ریاست جمهوری دو ساله‌ی ترامپ» آمده است: خبر خوب این است که ما ظرف دو سال یک رئیس جمهور جدید خواهیم داشت و خبر بد این است که آیا ما این دوره را طولانی خواهیم کرد یا خیر.
 
پیش بینی من (نویسنده) بر اساس قانون پاندول است. شماری کافی از شهروندان آمریکایی از جمله بیشتر رأی دهندگان مستقل آماده نقش بر آب کردن برنامه های رئیس جمهور آمریکا و اقدامات وحشتناک او هستند و میزان حضور در انتخابات میان دوره ای سال دو هزار و هجده قابل توجه خواهد بود. اگر دموکرات ها بتوانند اکثریت را در دو مجلس به دست آورند روند استیضاح (رئیس جمهور) تنها سی ثانیه طول خواهد کشید.
 
همچنین راهی دیگر برای برکناری رئیس جمهور آمریکا وجود دارد و آن استناد به قانون اساسی است که بر اساس آن، اگر اکثریت کابینه و معاون رئیس جمهور به این نتیجه برسند که برکناری رئیس جمهور -به سبب مصدومیت یا بیمار شدن- لازم است، می توان چنین کاری انجام داد. همچنین اگر بتوان به این نتیجه رسید که رئیس جمهور صلاحیت اداره کشور را ندارد یا آن که تهدیدی برای کشور محسوب می شود باید فورا برکنار شود و معاون رئیس جمهور جایگرین او شود.
 
ترامپ و اطرافیانش حمله ای کامل را علیه آزادی های مدنی، دولت باز و آزادی های مذهبی آغاز کرده اند و در تلاش برای تحریک یا اغماض در ارتباط با نقض های اخلاقی از موارد جدی (تضاد منافع تجاری) تا موارد پوچ (حمله به یک فروشگاه به سبب حذف طراحی های دخترش) هستند.
 
فعالیت های نامناسب رئیس جمهور آمریکا شامل عمل به وعده های انتخاباتی بر اساس نادیده گرفتن مستندات، امضای دستورات اجرایی، آسیب زدن به شاخه های قضایی و اجرایی و توئیت کردن مطالب مورد نظرش برای جهانی است که در حال شگفتی و ابراز نگرانی درباره فعالیت های او هستند.
 
اقدامات رئیس جمهور آمریکا سبب بروز نگرانی هایی در این باره شده است که برای هدایت کشور نمی توان به او اعتماد کرد. از همه بدتر این که ترامپ تا چه زمانی می تواند با اعتراضات،‌انتقادات، تحقیرها و شکست ها مدارا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
هرچقدر ایوانکا شیرین است ، پاپا جانش ، شیرین عقله!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار