بازدید 60024
۴
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش عجیب ترامپ به تهدید روحانی/ جزئیاتی از نحوه مشورت آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب/ درخواست اصلاح طلبان از سید حسن خمینی/شرط خنده دار عربستان برای تجدید روابط با ایران!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «انتقاد شدید عارف از عملکرد صدا و سیما»، «جزئیاتی تازه از تخلفات صندوق فرهنگیان»، «مهمترین مشکل کشور از دیدگاه معاون اول»، «روایت وزیر اطلاعات از دستگیری عناصر داعشی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 11 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

كسی كه تبعیت از رهبری نداشته باشد شیعه و بلكه حتی مسلمان نیست

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینكه كسی كه تبعیت از رهبری نداشته باشد شیعه و بلكه حتی مسلمان نیست، خاطرنشان كرد: البته اهلسنت هم به یك معنا رهبری را قبول دارند اما مانند شیعه نیست، پادشاه آلسعود كه یك احمقی است كه مال مسلمانان را برای مسلمانكشی استفاده میكند، این فرد كه نمیتواند اولیالامر باشد. رسا این خبر را منتشر کرد.


بیانیه جدید انتخاباتی احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد امروز با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که در انتخابات از هیچ کاندیدای حمایت نمی‌کند. در بخشی از بیانیه او امده است: در رد برخی شایعات مبنی بر حمایت اینجانب از کاندیدای خاص در انتخابات سال آینده، و پیرو نامه مورخ ۹۵/۰۷/۰۶ اینجانب به حضور مقام معظم رهبری ، متواضعانه به استحضار می رساند؛

۱- اینجانب عضو هیچ جناح و حزب و گروهی نیستم و خود را تنها قطره ای از اقیانوس زلال ملت ایران و خادم آنان می شمارم و این امر را یک افتخار ابدی می دانم.

۲- از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد. این موضع قطعی و غیرقابل تغییر اینجانب است. دولت بهار این خبر را منتشر کرده است.


انتقاد شدید عارف از عملکرد صدا و سیما

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت:تمامی امکانات بالقوه در اختیار جریان رقیب اصلاحات است بویژه تریبون‌های اصلی همچون صدا و سیما که نه تنها امکان استفاده برای اصلاح طلبان و اعتدالیون فراهم نیست بلکه تریبونی برای حمله به اصلاح طلبان شده است. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


سؤال فلسفی نوه مقام معظم رهبری چه بود؟

سایت khamenei.ir در مطلبی نوشت؛بچه‌های ما ذهنشان دارد فلسفی می‌شود؛ خوشبختانه حرکت جامعه و نظام موجب شده که ذهنها عقلانیت پیدا کند.کودکان همیشه سؤال‌های زیادی می‌پرسند و علاقه دارند که علت کارهای مختلف را بدانند. مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در 1391/11/23 و در جمع اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی در این زمینه با نقل خاطره‌ای می‌فرمایند:یک مسئله، مسئله‌ نوشتن کتاب فلسفی برای کودکان است، که غربی‌ها دارند این کار را می‌کنند. دو سه سال قبل از این، یک کتابی برای من آوردند، من مبالغی نگاه کردم. خب، از همان اوّلی که شروع میکند، واقعاً فلسفه است؛ لیکن باب کودکان است.این کتاب، یک کتاب خیلی قشنگی است در باب فلسفه حالا اسمش یادم نیست؛ توی کتابهایم هست به نظرم یک آمریکائی این را نوشته. ما به اینجور کتابی احتیاج داریم. بچه‌های ما ذهنشان دارد فلسفی می‌شود. خوشبختانه حرکت جامعه و نظام موجب شده که ذهنها عقلانیت پیدا کند. جوانهای ما واقعاً سؤال می‌کنند. این سؤالهائی که زیاد شده، این را باید مبارک دانست؛ منتها ما باید جوابگوئی داشته باشیم. حس سؤال کنندگی دارد زیاد میشود، و این همین‌طور دارد به نسلهای پائین‌تر منتقل می‌شود.ما یک نوه‌ی کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمیزند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت می‌انداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت میگردد. بعد پنجه میزد به یک بچه‌ی دیگری، گفتم آقاجان نکن. گفت: چرا؟ این سؤال کردن از علت، خیلی چیز مهمی است. این حالت دارد به وجود می‌آید. حالا وقتی او ده ساله بشود، سؤالات زیادی برایش مطرح است: چرا؟ چرا؟ چرا؟ وقتی همین بچه، یک جوان هجده نوزده ساله‌ای باشد، سؤالات قوی‌تری در ذهنش ایجاد میشود. ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم.


جزئیاتی تازه از تخلفات صندوق فرهنگیان

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای درباره استیضاح وزیر راه گذاشته تا با استیضاح‌کنندگان جلسه‌ای داشته باشند، اظهار داشت: ظاهراً اطلاع‌رسانی به آقای آخوندی مناسب نبوده به همین دلیل معاونان وزیر راه در جلسه شرکت کردند ولی وی شرکت نکرده است.وی افزود: وزیر راه و معاونان ایشان منتظرند تا با فعال شدن مجلس در نشست دیگری به کمیسیون دعوت شوند که اگر استیضاح‌کنندگان قانع شدند که هیچ و اگر قانع نشدند مراحل بعدی استیضاح پیگیری می‌شود.نماینده مردم قم در مجلس با بیان تخلفات صورت گرفته در صندوق فرهنگیان تصریح کرد: در رابطه با تخلفات صندوق فرهنگیان کارگروهی تعیین‌شده که به موضوع رسیدگی کنند.وی با اشاره به اینکه متأسفانه عمق موضوع خیلی بیشتر از آن بوده که در رسانه‌ها اعلام‌ شده است، خاطرنشان کرد: رقم بالایی از این پول‌های فرهنگیان در اختیار تعداد کمی از افراد به‌عنوان وام قرار گرفته و وثیقه‌هایی که از آنان گرفته‌شده سندهای خانه‌های روستایی بوده که در مقابل حدود 10 هزارمیلیارد تومان به 200 میلیون تومان هم نمی‌رسد.نماینده مردم قم در مجلس بابیان اینکه کمیته نظارتی به‌منظور بررسی رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی فعال‌شده است، عنوان کرد: کار این کمیته رسیدگی به شکایت از نمایندگان بوده و فعالیت نمایندگانی که خارج از شئون نمایندگی است را موردبررسی قرار می‌دهد.


صداوسیما تریبونی برای حمله به اصلاح‌طلبان شده است

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد :تمامی امکانات بالقوه در اختیار جریان رقیب اصلاحات است بویژه تریبون‌های اصلی همچون صدا و سیما که نه تنها امکان استفاده برای اصلاح طلبان و اعتدالیون فراهم نیست بلکه تریبونی برای حمله به اصلاح طلبان شده است.عارف با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نظام را قبول دارند ولی به عملکردها انتقادهایی را وارد می‌دانند،خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد اصلاح‌طلبان در طی سالیان اخیر تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده است و تلاشهای گسترده‌ای برای متلاشی کردن این شورا صورت می‌گیرد که تاکنون موفق نشده‌اند و به همین خاطر از خواهران و برادران بزرگوارم در خانواده بزرگ اصلاحات می‌خواهم که اجازه ندهند انسجام شکل گرفته ازبین برود.این مطلب در امیدنامه منتشر شده است.


دیر فهمیدیم مصادره‌های ابتدای انقلاب جواب نمی‌دهد

صفایی فراهانی گفت: کشوری که 100 سال است نظام پارلمانی دارد هنوز بدنبال ایجاد حکومت قانون است! قانون گریزی آفت مدیریت است!محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگویی با بیان اینکه انقلاب که در ایران اتفاق افتاد شتاب زده مصادره ها شروع شد، گفت: خیلی دیر به این نتیجه رسیدیم که آن روش جواب نمی‌دهد. بعد از انقلاب بخش خصوصی تازه رشد یافته بسیار صدمه دید و البته پیش از انقلاب هم از رشد بخش خصوصی جلوگیری می‌شد. انقلاب‌ همان بخش خصوصی کوچک را هم مصادره کرد و در اختیار دولت قرار داد. پس از انقلاب، دولت خیلی دیر متوجه شد که مدیر خوبی برای اداره صنایع نیست!این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


درخواست اصلاح طلبان از سید حسن خمینی

یک عضو فراکسیون امید مجلس از آیت‌ا... سید حسن خمینی خواست برای ایجاد ارتباط بیشتر اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری تلاش کند. غلامرضا حیدری با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان تهران با سیدحسن خمینی در کانال تلگرامی خود نوشت:«در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی مهمان یادگار امام راحل (آیت‌ا... سید حسن خمینی) در جماران بودند. معتقدم امروز بیش از هر زمان دیگری، بزرگ‌ترین خدمت به ملت، نظام و رهبری گران‌قدر، ایجاد وفاق و همدلی به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی و باندی و ترویج نگاه ملی میان تمامی آحاد جامعه است. ابراز امیدواری کردم که جناب آیت‌ا... سید حسن خمینی در ایجاد ارتباط بیشتر اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری جهت حل مشکلات و گفت‌وگوی بیشتر، تلاش و کوشش نمایند


برنامه اصلاح طلبان برای حضوری قوی در انتخابات شورا

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت که اصلاح طلبان به شکل قوی تری وارد انتخابات این دوره از انتخابات شورای شهر می شوند.حجت الاسلام و المسلمین موسوی لاری اظهار کرد: اصلاح طلبان فعالیت خود را برای انتخابات شوراها با آهنگ واحد آغاز کرده و برای این انتخابات برنامه ریزی کردند و به نظر می رسد شاید در اکثر مناطق بتوانند موفق باشند.وی افزود: خوشبختانه موقعیت کاندیداها و جریان اصلاحات در انتخاب شوراها موقعیت مناسبی است، ‌البته قطعا این موضوع وابسته به فضای انتخابات و تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهد بود.این فعال سیاسی اصلاح طلبان گفت که اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات شورای شهر به شکل قوی تری وارد عرصه انتخابات می‌شوند.


امام جمعه تنکابن جلسه با صالحی‌امیری را ترک کرد

حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه تنکابن در اعتراض به برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان مازندران پس از مطرح کردن موارد انتقادی و قانع نشدن از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه را ترک کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به استان مازندران پس از حضور در راهپیمایی 22 بهمن و سخنرانی مرکز استان، امروز برای حضور در جلسه شورای اداری استان وارد شهرستان نوشهر شد.حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه شهرستان تنکابن نسبت برگزاری کنسرت‌های مختلط در این شهرستان به شدت گلایه کرد و خواستار جلوگیری از روند برگزاری کنسرت‌های مختلط در غرب استان مازندران شده بود. سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حین صحبت‌های امام جمعه در مقام پاسخگویی به این اظهارات برآمد که پاسخ‌های وی مورد پذیرش امام جمعه قرار نگرفت و امام جمعه تنکابن جلسه شورای اداری را به نشانه اعتراض ترک کرد.


اصولگرایان اگر با چند گزینه وارد شوند شکستشان قطعی است

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در خصوص آخرین وضعیت اصولگرايان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت : در خصوص انتخابات قبل از هرچیزی باید ائتلاف و وحدت صورت بگیرد و همه طیف ها توانایی هایشان را در یک جبهه مشترک جمع کنند، که اگر این وحدت را نداشته باشند به دلیل تشتت و شکست آرا قطعا شکست خواهند خورد.وی ادامه داد: جبهه مردمی انقلاب نیز برای همین منظور است که بتواند همه جریان های اصولگرا را در یک مسیر مشترک قرار دهد و با یکدیگر یک هم افزایی را رقم بزنند.کنعانی مقدم با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل احساس تکلیف وارد عرصه کاندیداتوری می شوند، خاطرنشان کرد: شخصیت ها بر اثر همان احساس تکلیف کاندیدا می‌شوند که فکر نمیکنم این موضوع نتیجه مناسبی داشته باشد و تجربه نشان داده است که حضور چند کاندیدا از یک جریان باعث شکست می‌شود.وی ادامه داد: وحدت به این معنا است که در نهایت یک گزینه معرفی شود و سایرین کنار بروند که در برخی مواقع مانند انتخابات 92 اینگونه نمی شود و دوستان به این تکلیف عمل نمی‌کنند. ما در سال 92؛ 4 کاندیدا داشتیم که همین موضوع باعث شکست در انتخابات شد.کنعانی مقدم با اشاره به اینکه پس از وحدت باید به سمت افکار عمومی برویم ، تصریح کرد: پس از ائتلاف و وحدت باید به سوی افکار عمومی برویم و شرایط را بسنجیم ، طبیعتا کسی که وارد این رقابت می‌شود باید توانایی جذب آرا خاکستری را داشته باشد.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


مهمترین مشکل کشور از دیدگاه معاون اول

اسحاق جهانگیری ظهر امروز برج فناوری و اتاق تمیز دانشگاه صنعتی امیر کبیر را افتتاح و به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهور و استاندار تهران از طبقات و بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد. معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه مهمترین مسئله امروز کشور بیکاری و اشتغال است، گفت: مطالعات نشان می دهد که در طول 30 سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده اندک بوده است.


روایت وزیر اطلاعات از دستگیری عناصر داعشی

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز شنبه (23 بهمن 95) در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) گفت: با الطاف الهی و در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج)، سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند یکی از توطئه های سازماندهی شده جریان های تکفیری تروریستی را که با هدف بر هم زدن جشن پیروزی انقلاب اسلامی در یوم الله 22 بهمن در حال تدارک بود شناسایی و از اجرای آن جلوگیری بعمل آورند.وزیر اطلاعات گفت: در این عملیات که از تاریخ 15بهمن 1395 آغاز و تا 21 بهمن 1395 انجام گرفت، شبکه ی مخفی عناصر تروریستی در اطراف تهران و برخی از استان های غربی و شرقی کشور شناسایی و تعداد هشت نفر از عناصر اصلی آن دستگیر شده و تمامی دستگیرشدگان از اتباع غیرایرانی و برخی از آنان جزء مرتبطین یکی از سرکردگان شاخص گروهک تکفیری که اخیراً به هلاکت رسیده است می باشد.وی تاکید کرد: اطلاعات اولیه نشانگر تدارک و تهیه سلاح کلاشنیکف و سایر تجهیزات تروریستی برای اجرای چند عملیات تروریستی (از نوع انغماسی) در تهران و بعضی از شهرهای کشور تحت هدایت مستقیم افرادی مستقر در برخی کشورهای همسایه می باشد که اقدام قانونی برای پیگیری آن در دستور کار قرار دارد.وزیر اطلاعات در پایان گفت: این عملیات زوایای پنهان وابستگی و همسویی دشمنان مستکبر نظام با جیره خواران تکفیری شان را به خوبی عیان نموده و بار دیگر ناکامی دیگری را در کارنامه ی ننگین مزدوران و فریب خوردگان به ثبت رسانده است.علوی با اشاره به اینکه اطلاعات تکمیلی پس از اتمام مراحل امنیتی به استحضار ملت عزیز خواهد رسید، از حضور هوشمندانه ی ملت شریف کشور در راهپیمایی 22 بهمن تشکر نموده و بیان داشت: امیدواریم دشمنان ملت پیام شفاف و روشن مردم کشور را دریافت کرده باشند.


جزئیاتی از مشورت آیت‌الله هاشمی با رهبری

روزنامه «آرمان» به نقل از حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی نوشت:« مقام معظم رهبری در تمام مسائل مهم داخلی و خارجی با آیت‌الله هاشمی مشورت می‌کردند و ایشان در تمام سیاستگذاری‌های کلان کشور نقش مهمی ایفا می‌کردند. بنده به خاطر دارم که یک بار آیت‌الله هاشمی قصد داشتند به سفر بروند. با این وجود مقام معظم رهبری از ایشان خواسته بودند که برای مشورت درباره یک مسأله مهم با رهبری دیدار کنند که آیت‌الله هاشمی سفر خود را لغو کرده و برای مشورت خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند.»


واکنش عجیب ترامپ به تهدید روحانی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در حالی‌که در هواپیمای خود در حال پرواز بود، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات حسن روحانی، رییس جمهور ایران درباره آمریکا، لفاظی‌هایش را علیه ایران شدت بخشید و در اظهاراتی غیردیپلماتیک گفت: بهتر است وی مراقب باشد.روحانی روز جمعه در مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: باید با مردم ایران با احترام سخن گفته شود و مردم ایران در طول این 38 سال نشان داده‌اند که هر کس با آنها با زبان تهدید سخن بگوید پشیمان خواهد شد.


شرط مضحک عربستان برای تجدید روابط با ایران

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌و‌گویی با شبکه تلویزیونی «تی‌آر‌تی» ترکیه، مدعی شد: «عربستان سعودی خواستار بهبود روابط با ایران است مشروط بر اینکه این کشور به حمایت از تروریسم پایان دهد.» این وزیر سعودی همچنین نسبت به نقش دولت جدید آمریکا در این زمینه ابراز خوش‌بینی کرد.وزیر خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که ریاض همچنین خواستار افزایش سطح رابطه استراتژیک، تاریخی و قوی خود با آنکارا است و حدود 200 مسئول سعودی و ترک نشستی را جهت رایزنی درباره اجرای پروژه‌های امنیتی، نظامی و غیره برگزار کرده‌اند.الجبیر درباره مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه، اظهار داشت: «هدف از مذاکرات فنی آستانه اجرای آتش‌بس و ورود کمک‌ها به کشور سوریه است، این همان چیزی است که ما می‌خواهیموی افزود: طرح دوره انتقالی (به عنوان مرحله‌‌ای از مراحل حل بحران در سوریه) یعنی این‌که در آن، برای کسی که مسئول قتل 500 هزار شهروند سوری است، مشروعیتی وجود ندارد.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۴
هم اکنون نیز در ذهن جوانان امروز سوالات زیادی مطرح است که متاسفانه نهادهایی که بودجه های هنگفتی از کشور را میبلعند بجای پاسخ دادن به این سوالات یا سکوت میکنند ویا سائل را مرتبط با فتنه و جریانات معارض میدانند حال آنکه ریشه سوال همین ریشه فلسفی موضوع است ونه سیاسی
اقا لطفا درباره موسسه كاسپين خبر بزاريد ما صدامون به جايي نميرسه بدبخت شديم بخدا زندگيمون و دزديدن
چقدر بدبخت شدیم که این عربستان هم برای ما شرط و شروط میزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
نتیجه وادادگی به اسم دیپلماسی همین هست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر