بازدید 10555

هشدار نسبت به پدیده ۲ فرزندی در خانواده ها

کد خبر: ۶۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 11 February 2017
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه مدیریت جمعیت متولی ندارد نسبت به کاهش سریع جمعیت جوان در کشور هشدار داد.

به گزارش مهر، احمد حمزه با انتقاد از اینکه مدیریت جمعیت متولی ندارد بر لزوم تعیین متولی واحد برای پیگیری سیاست های جمعیتی تاکید کرد و گفت: وضعیت جمعیت کشور ما همانند کشورهای اروپایی غربی، آمریکا و کشورهای پیشرفته آسیای شرقی مانند ژاپن بحرانی است و در صورتی که تدابیر پیشگیرانه اتخاذ نشود در آینده ای نزدیک پیری جمعیت دامنگیر ما خواهد شد.

وی نسبت به کاهش سریع جمعیت جوان و همچنین روی آوردن ۹۰ درصد خانواده ها به سمت پدیده دو فرزندی هشدار داد و یادآور شد: متاسفانه با روی آوردن خانواده ها به سمت پدیده تک فرزندی و دو فرزندی جمعیت کشور با سرعت به سمت پیری پیش می رود که این موضوع زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود البته علاوه بر سیاست تک فرزندی و دو فرزندی برخی خانواده ها هم تمایلی نسبت به فرزندآوری ندارند.

حمزه با یادآوری هشدار مقام معظم رهبری نسبت به پیری جمعیت بر لزوم چاره اندیشی برای افزایش جمعیت جوان کشور تاکید کرد و افزود: در این باره مقام معظم رهبری از دستگاه ها خواستند این موضوع را در دستور کار قرار داده و موضوع پیری جمعیت را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه جوانان موتور متحرکه اقتصاد کشور هستند از بی توجهی دستگاه ها نسبت به اجرای سیاست های کلی جمعیتی انتقاد کرد و گفت: سیاست های جمعیتی اقدام مهمی است که از طراحی تا اجرای آن مراحل گوناگونی پیش بینی شده که بی توجهی به اجرای آن در آینده ای نزدیک بر روند رشد و پیشرفت کشور تاثیرات منفی به جا خواهد گذشت.

لزوم اتخاذ تدابیر تشویقی برای افزایش جمعیت کشور

حمزه بر لزوم اتخاذ تدابیر تشویقی برای افزایش جمعیت کشور تاکید کرد و ادامه داد: باید همانطور که دیگر کشورها تدابیر تشویقی را در جهت افزایش جمعیت کشورشان در دستور کار قرار دادند مسئولان کشور ما هم با برنامه ریزی منسجم و مناسب به این سمت و سو حرکت کرده و با اعمال سیاست های تشویقی و حمایتی از زوجین و فرزندان آنها مانند اولویت استخدام فرزندان خانواده های پرجمعیت و ... در جهت افزایش جمعیت کشور گام بردارند.

وی افزایش سن ازدواج را در کاهش ناباروری موثر خواند و بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در جهت کاهش سن ازدواج تاکید کرد و گفت: بهترین سن باروری حدود ۲۰ تا ۳۵ سال است و باروری هایی که زیر یا بالای این سنین صورت می گیرد خطراتی برای مادر و جنین به همراه دارد از این رو باید فرهنگ سازی مناسبی در این رابطه انجام شود.

حمزه، مشکلات اقتصادی را در افزایش سن ازدواج موثر دانست و بر ضرورت ارائه بسته های تشویقی مناسب برای ترغیب و تشویق زوجین به فرزندآوری بیشتر تاکید کرد و گفت: کاهش ساعت کاری زنان، بیمه زنان خانه دار و همچنین افزایش مرخصی زایمان از جمله مواردی است که می تواند در ترغیب زوجین به فرزندآوری بیشتر موثر باشد؛ بهتر است دولت با رفع مشکلات اقتصادی جوانان و همچنین معضل بیکاری زمینه ازدواج جوانان را تسهیل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجلس آمادگی لازم برای اصلاح و تصویب قوانین افزایش جمعیت و همچنین تسهیل ازدواج جوانان را دارد، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت به این موضوعات نگاهی جدی داشته و در پی تصویب قوانین افزایش جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
فرزندکمترزندگی بهتر
به تك فرزند ها هشدار ميدين به 2 فرزند ها هم هشدار ميدين.... . به سه فرزند ها و چها فرزند ها و بيشتر هم كساي ديگه هشدار ميدن.... چه خبره؟ .يه توضيح درست و حسابي بدين. اصلا زندگي مردم به شما چه ربطي داره؟
لازم میدونم دو نکته رو متذکر بشم: یک اینکه در صورت شاغل نبودن زن با درآمد فعلی عموم مردم ، تنها یک فرزند می تواند به سبد هزینه خانوار اضافه شود. در صورت افزایش تعداد فرزندان سبد معیشتی خانواده های جوان به همان نسبت کوچک خواهد شد که با در نظر گرفتن این موضوع زوجینی که خانم خانه شاغل نباشد تمایلی به افزایش فرزندان نخواهند داشت. نکته دوم اینکه در صورت شاغل بودن زن در آمد خانواده برای داشتن فرزندان بیشتر متناسب با افزایش درآمد مهیا می باشد. اما نکته مهم این است که مادر خانواده به دلیل شاغل بودن زمان فرزندآوری و نگهداری از آنها را ندارد.
پیشنهاد میکنم ساعت کار خانومهای دارای بیش از 1 فرزند به طور کلی تا ساعت 2 یا 3 مقرر شود. در این صورت به صورت اتوماتیک نرخ رشد جمعیت افزایش خواهد یافت. البته برای قشر کارمند. برای قشری که خانوم خانه دار هستند می توان حق اولاد با مبلغ مکفی به صورت تصاعدی تا 4 فرزند به حقوق افزوده شود. و برای بیش از 4 فرزند حق اولاد به صورت تنزلی مقرر شود که افراد سود جو فقط به تعداد فرزندان فکر نکنند .
تیترتون خیلی غلطه بابا
بچه بزرگ کردن اعصاب می خواد .تنها به فکر جمعیت نباشید ..اول رفاه وامنیت روانی زنان وشادیشان را فراهم کنید بعد انتظار داشته باشید بچه دار بشوند.
فکر کنم اینکه دو فرزندی هم کمکی به افزایش جمعیت نمیکند. از خیلی از زوجها گذشته است و سن پدرها و مادرها از آنچیزی که اعلام شده برای فرزند آوری گذشته است ( هرچند همه چیز دست خداست) بیایید فکری بکنید تا این همه جوان دختر و پسر که به سن ازدواج رسیده اند وهنوز به هردلیلی مجرد هستند ازدواج کنند . آنوقت تولد فرزندان ایشان را در یک دوره چند ساله حساب کنید تا نتیجه آنرا در جمعیت کشور ببینید
حالا همین جمعیتی که وجود دارد آیا کار و اشتغال دارند ؟ سالانه 150 هزار جوان تحصیلکرده از کشور خارج می شوند . برای این که جوانان از کشور خارج نشوند همین جا ازدواج کنند و چند تا بچه به دنیا بیاورند آیا کشور ما بستر مناسبی ایجاد کرده است ؟ یا این که خیلی راحت آنها را غربزده و نوکر امریکا و اسرائیل دانسته ایم و گفته ایم به جهنم که از کشور خارج شوند ؟
دختر من یک فرزند داره میخواستند فرزند دوم همه داشته باشه من شوهرش با مدرک فوق لیسانس کارخانه بسته شد و ایشون بیکار شد حالا شما بگید بچه دوم را چطوری. بزرگ کنه؟؟
داری یه دستی می زنی؟؟ !! کدوم دو فرزندی؟؟؟!!!! تک فرزندی که هیچ ، ازدواج هم داره با این وضع اقتصادی منقرض میشه!
رسانه های دست راستی!
لطفاً حقایق و واقعیات جامعه را منعکس کنید و دست از گرایشات پوپولیستی بردارید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل