بازدید 5802
معاون پارلماني رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با «تابناک»؛

دولت از شفافيت هزينه‌هاي انتخاباتي استقبال مي‌كند/ آخرین خبرها از قانون جدید انتخابات

امیری در عین حال یادآوری کرد: اگر لايحه دولت بموقع به مجلس برسد، خيلي خوب است؛ اما اگر هم نمايندگان محترم مجلس طرحي را به جهت نرسيدن لايحه به مجلس تهيه كنند كه داير بر شفاف سازي هزينه هاي مربوط به انتخابات باشد، قطعا دولت موافقت مي كند.
کد خبر: ۶۶۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 11 February 2017
وزارت كشوري ها در حالي باز هم وارد مقوله «پول هاي كثيف» شده اند و دغدغه‌ هاي خود را در اين خصوص اعلام كردند كه لايحه جامع نظام انتخابات، هنوز هم نتوانسته براي تصويب راهي مجلس شوراي اسلامي شود؛ قانوني كه به خوبي به موضوع شفافيت مالي كانديداها پرداخته و مي تواند، دغدغه هاي شخص وزير كشور و معاون سياسي او را که در مورد مسأله پول های کثیف اظهار نظر کرده اند، حل كند.

به گزارش «تابناک»؛ باتوجه به اینکه گفته شده «لايحه جامع نظام انتخابات» هنوز راهی طولانی تا تصویب شدن در مجلس در پیش دارد و هم اکنون در كميسيون سياسي دولت در حال بررسی است، به احتمال فراوان که به انتخابات آينده که در اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود، نخواهد رسيد.

تلاش می کنیم «لايحه جامع نظام انتخابات» به انتخابات 96 برسد


اما با نرسيدن اين قانون به انتخابات آينده، دولت براي حل معضل شفافيت مالي كانديداها چه اقدامي خواهد كرد؟ اين پرسشي است كه معاون پارلماني رئيس جمهوري پاسخ آن را در گفت و گو با خبرنگار «تابناك» داده و باز هم از تلاش دولت براي تصويب لايحه نظام جامع انتخابات تا قبل از ارديبهشت 96 گفته است؛ مسأله ای که تقریبا محال به نظر می رسد.

«حسينعلي اميري» با تأكيد بر اينكه ما همه تلاش خود را مي كنيم كه اين لايحه را به انتخابات آينده برسانيم، از دلایل طولاني شدن روند تصويب لايحه جامع نظام انتخابات در دولت گفت و اظهار كرد: نظام جامع انتخاباتي، قانون مهمي است و بايد دقت كافي در اين باره انجام بگيرد و جامع باشد و از اين جهت است كه اين لايحه در كميسيون سياسي ـ دفاعي دولت همچنان در حال بررسي است.

روند بررسی موضوعات لایحه انتخاباتی در دولت


وی در توضیح چگونگی بررسی لايحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی دولت، افزود: تقریبا هر هفته جلسه اي مربوط به تدوين پيش نويس اين لايحه داريم و گاهي هم جلسات فوق العاده اي براي آن ترتيب داده ايم.

معاون پارلماني رئيس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره زمان اتمام بررسی «لايحه جامع نظام انتخابات» در دولت، تأكيد كرد: ما تلاش مي كنيم اين لايحه هرچه زودتر به نتيجه برسد.

وی در پاسخ به اينكه آيا با اطمينان از نرسيدن اين قانون به انتخابات آينده، تلاشي براي رايزني با نمايندگان در جهت ارائه طرحي به منظور رفع دغدغه شفافيت مالي كانديداها خواهيد داشت یا خیر، گفت: دولت از هر گونه شفاف سازي نسبت به هزينه هاي انتخاباتي استقبال مي كند.

دولت موافق شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی است

امیری در عین حال یادآوری کرد: اگر لايحه دولت به موقع به مجلس برسد، خيلي خوب است؛ اما اگر هم نمايندگان محترم مجلس طرحي را به جهت نرسيدن لايحه به مجلس تهيه كنند كه داير بر شفاف سازي هزينه هاي مربوط به انتخابات باشد، قطعا دولت موافقت مي كند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تأكيد دوباره بر اينكه دولت از هرگونه شفاف سازي و آنچه باعث برگزاري انتخاباتي در شأن نظام جمهوري اسلامي باشد، حتما حمايت مي كند، خاطرنشان كرد: فعلا در اين مورد با نمايندگان رايزني نكرده ايم، چون خودمان روي لايحه كار مي كنيم.

«علی اصغر احمدی»، معاون سیاسی وزیر کشور به تازگی در مورد برنامه‌های وزارت کشور برای مقابله با ورود احتمالی پول‌های کثیف به انتخابات اظهار کرده بود، «در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، به موضوع شفافیت مالی پرداخته شده است. در لایحه جامع انتخابات هم که 95 ماده آن در کمیسیون سیاسی ـ دفاعی دولت جلو رفته است، این شفافیت دیده شده است. البته ما مجریان انتخابات اقدامات خاصی خارج از قانون نمی‌توانیم انجام دهیم. حدود و ثغور شفافیت مالی باید توسط قانون تعریف شود و در حال حاضر قانون فعلی ملاک فعالیت ماست و امیدواریم پول‌های کثیف وارد انتخابات نشود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر