بازدید 2912

خودکشی دسته جمعی پناهجویان فاجعه حقوق بشری است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: تفکرات قرون وسطایی با برخوردهای نژادپرستانه دولتمردان غربی مسئله ای است که نمود آن را در رفتار ترامپ و بازداشت خشن کودک پنج ساله ایران مشاهده می کنیم.
کد خبر: ۶۶۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 11 February 2017
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بحران انسانی پیش آمده در پی جنگ سوریه منجر به افشای هویت حقیقی مدعیان حقوق بشر شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی شعار حقوق بشری دادند اما ما به آن عمل کردیم و همین رویه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پذیرش پناهجویان افغان و عراقی گفت: ایران بیش از 3 میلیون پناهجو را تاکنون پذیرش کرده و با آنان همانند شهروندان عادی برخورد کرده است اما کشورهای مدعی غربی برخوردی تبعیض آمیز دارند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: کشورهای غربی از جنگ های خاورمیانه سودهای سرشاری را کسب کرده اند اما حاضر به پذیرش پناهجویان نیستند.

وی ضمن پیش کشیدن خودکشی 7 پناهجوی افغان در آلمان و به چالش کشیدن رفتار مرکل گفت: پناهجویان در کشورهای غربی به جایی رسیده اند که خودکشی دسته جمعی می کنند که این فاجعه بزرگ بشریت است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: آنچه که در فیلم های هالیوودی و رسانه های غربی بیان می شود همگی نمایش های خیال پردازانه است و در واقعیت سیستم قرون وسطایی غرب رفتاری خشن با پناهجویان دارد.

وی خاطرنشان کرد: تفکرات قرون وسطایی با برخوردهای نژادپرستانه دولتمردان غربی مسئله ای است که نمود آن را در رفتار ترامپ و بازداشت خشن کودک پنج ساله ایران مشاهده می کنیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: کشورهای غربی در جنگ سوریه تروریسم را ایجاد کردند اما امروز حاضر به پذیرش جرم خود نیستند و برای پنهان کردن مسئولیت خود با رفتارهای نژادپرستانه علیه پناهجویان رفتار می کنند.

به نوشته روزنامه آلمانی "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان تعداد پناهندگان اخراج شده از این کشور در سال ۲۰۱۶۶ به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

دولت آلمان برای سال گذشته در مجموع ۲۵٫۳۷۵ مورد اخراج پناهندگان را ثبت کرده است که رشد ۲۱٫۵ درصدی را در مقایسه باسال قبل از آن نشان می دهد. این خبر با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشورمنتشر شده است.

بر این اساس تعداد خروج های داوطلبانه با تشویق ها و تحریک های دولت آلمان هم با افزایش ۵۴ درصدی روبرو بوده و به حدود ۵۴ هزار نفر رسیده است. تنها حدود ۳٫۳۲۶ مهاجر افغان به صورت داوطلبانه به کشورخود بازگشتند. یک سال پیش تعداد آن ها ۳۰۹ مورد بود. بر اساس این گزارش حدود سه چهارم اخراج ها به کشورهای غرب بالکان صورت گرفته است. ۳۹۸ اخراج هم به سه کشور آفریقایی تونس (۱۱۶)، الجزایر(۱۶۹) و مراکش (۱۱۳) وجود داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار