بازدید 1480
رویترز:

رعایت توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت را بالا برد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی که نشان داد اعضای اوپک در ماه ژانویه بیش از 90 درصد به تعهد کاهش تولید نفت خود پایبند بوده اند، قیمت های نفت دیروز (جمعه) بالا رفت.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 11 February 2017
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی که نشان داد اعضای اوپک در ماه ژانویه بیش از 90 درصد به تعهد کاهش تولید نفت خود پایبند بوده اند، قیمت های نفت دیروز (جمعه) بالا رفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بر اساس میانگین ارزیابی 6 منبع ثانوی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از آنها برای رصد تولید استفاده می کند، عرضه نفت 11 عضو این سازمان در ماه ژانویه 2017 در مجموع به 29 میلیون و 920 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. چنین کاهشی، نشان دهنده اطاعت 92 درصدی از توافق کاهش تولید این سازمان است.

آژانس بین المللی انرژی ( International Energy Agency) به عنوان یکی از منابع یاد شده دیروز اعلام کرد، میزان کاهش تولید نفت اوپک در ماه ژانویه معادل رعایت 90درصدی توافق کاهش تولید این سازمان است.

این در حالی است که اوپک توافق سال 2009 خود را تنها 60 درصد رعایت کرد.

آژانس بین المللی انرژی همچنین تایید کرد، برخی تولیدکنندگان این سازمان به ویژه عربستان سعودی حتی بیش از مقدار لازم در حال کاهش تولید نفت خود هستند.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن با 1.9 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 56 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیروز به 56 دلار و 88 سنت نیز رسید. 

در بازار نایمکس نیوریورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بهای 53 دلار و 86 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 1.6 درصد افزایش داشت.

با این حال، افزایش شمار دکل های نفتی فعال آمریکا به 591 دستگاه در طول هفته کاری منتهی به جمعه (10 فوریه،22 بهمن) از شدت افزایش قیمت های نفت در روز گذشته کاست. 

«فیلیپ فلاین» تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز در شیکاگو به رویترز گفت: به لحاظ روانی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت می توانست به بیش از 54 دلار در هر بشکه نیز برسد اما افزایش شمار دکل های فعال نفتی در آمریکا مانع آن شد.

به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 30 نوامبر 2016 (10 آذر) تصویب کرد تولید نفت این سازمان از ژانویه 2017 (دی بهمن 1395) به مدت 6 ماه، روزانه چهار درصد یا 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. 

روسیه و 10 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک نیز 10 دسامبر (20 آذر) متعهد شدند برای بالا بردن قیمت های نفت به اوپک کمک کنند و از ابتدای سال میلادی جاری به مدت 6 ماه تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر