بازدید 2702
مارکت واچ:

قیمت هفتگی طلا بیش از یک درصد بالا رفت

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، با کاهش نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن، قیمت آتی طلا روز جمعه کاهش یافت اما قیمت هفتگی آن بیش از یک درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۶۶۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 11 February 2017
پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، با کاهش نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن، قیمت آتی طلا روز جمعه کاهش یافت اما قیمت هفتگی آن بیش از یک درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یاد شده، همزمان با اینکه «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند و ترامپ به آبه اطمینان داد آمریکا به تعهد خود در مورد امنیت ژاپن پایبند است، نرخ برابری دلار در مقابل ین کاهش یافت.

قیمت آتی طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک با 90 سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 235 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید، اما قیمت هفتگی آن 1.2 درصد بالا رفت. 

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، دیروز به هنگام بسته شدن بازار 0.1 درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش پیدا کرد و سبب شد اندازه هفتگی این شاخص 1.1 درصد بالا برود. با این حال، نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن دیروز 0.1 درصد کاهش یافت.

پنجشنبه گذشته (20 بهمن) نیز قیمت طلا کاهش یافت و به پنج روز افزایش متوالی قیمت که در طول آن بهای طلا به یک هزار و 243 دلار و 50 سنت یا بیشترین سطح در تقریبا 13 هفته گذشته رسیده بود، پایان داد. از ابتدای سال 2017 تاکنون بهای طلا در بازار کامکس آمریکا بیش از هفت درصد افزایش یافته است. 

«ایلیا اسپیواک» تحلیلگر ارز و طلا روزنامه فایننشال تایمز گفت: پس از آنکه کاخ سفید گفت، در هفته های آینده بلندپروازانه ترین برنامه اصلاح مالیات از زمان رونالد ریگان را اعلام خواهد کرد، قیمت طلا کاهش یافت.

شاخص بازار سهام آمریکا نیز روز گذشته برای دومین روز متوالی در واکنش به برنامه مالیاتی ترامپ بالا رفت و سبب خروج سرمایه از بازار طلا به بازار سهام شد. 

بازده اوراق خزانه آمریکا نیز با امیدواری بازار به کاهش نرخ مالیات شرکت ها که موجب تقویت رشد اقتصادی و تورم شده و بانک مرکزی این کشور را ترغیب به بالا بردن نرخ بهره می کند، افزایش پیدا کرد.

با افزایش نرخ بهره، تقاضا برای طلا که یک کالای بدون بازده است، کاهش می یابد و در نتیجه قیمت آن نیز تنزل پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، فعالیت های تجاری طلا در نیویورک به طور عمده در موسسه کامکس انجام می شود و این بازار نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی طلا در بازارهای جهانی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار