بازدید 8470

پرواز جنگنده‌های روس از آسمان ایران ادامه دارد

کد خبر: ۶۶۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 11 February 2017
دبیر شورای عالی امنیت با بیان اینکه ما یک همکاری کاملا راهبردی با روسیه داریم، گفت: هر نوع همکاری در خصوص سوریه با روسیه خواهیم داشت و ممکن است هواپیماهایی هم از فضای ایران عبور کنند که در این خصوص مجوز لازم صادر می‌شود.

امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با   فارس، در خصوص خبر استفاده اخیر جنگنده‌های بمب‌افکن روس از فضای ایران و حضور مجدد در همدان که اخیرا در رسانه‌های غربی مطرح شده، گفت: اینکه آنها (روس‌ها) از فضای ایران استفاده کنند، ادامه دارد زیرا ما یک همکاری کاملا راهبردی با روسیه داریم.

وی افزود: لذا هر نوع همکاری که در خصوص سوریه لازم باشد با روسیه داریم و ممکن است در این راستا هواپیماهایی از فضای ایران عبور کنند که در این خصوص مجوز لازم صادر می‌شود.

شمخانی تاکید کرد: عبور هواپیماهای روس منوط به رابطه، همکاری و تصمیم‌گیری از قبل است و اینطور نیست که این کار بدون هماهنگی صورت گیرد.

  چند روز پیش خبری در رسانه‌های غربی مطرح شد که اعلام کرده بود؛ شش فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولف 22 ام» (به روسی Туполев Ту-22М / به انگلیسی Tupolev Tu-22M که در ناتو به نام «بَک فایِر» Backfire شناخته می‌شود) از آسمان ایران و پایگاه همدان برای عملیات در دیرالزور سوریه استفاده کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان