بازدید 1362
هاشم زائی:

انتخابات الکترونیکی در حوزه‌های کم جمعیت فایده‌ای ندارد

عضو کمیسیون شوراها معتقد است، برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه‌های کم جمعیت فایده‌ای نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 11 February 2017
 به گزارش خانه ملت،عبدالرضا هاشم‌زائی، در خصوص برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی، اظهار داشت: وزرات کشور مجری انتخابات است ولی شورای نگهبان با توجه به اختیاراتش می‌تواند نظارت استصوابی داشته باشد، در این مسائل شورای نگهبان نیز باید نظر خود را اعلام کند و وزارت کشور در این موضوع تنها تصمیم گیر نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتقاد من این است که در کلانشهرهایی مانند تهران، انتخابات باید به صورت الکترونیکی برگزار شود تا هر چه سریعتر نتایج انتخابات مشخص شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهرهای کم جمعیت و روستاهایی که نهایتا 150 رای دارند، برگزاری انتخابات الکترونیکی فایده‌ای ندارد زیرا به صورت معمولی نیز در زمان کوتاهی نتایج آرا مشخص و صورتجلسه آن نوشته می‌شود.

هاشم زائی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات الکترونیکی در برگزاری همه انتخابات‌ها، متذکر شد: سال‌هاست که کشورهای دیگر انتخابات الکترونیکی را برگزار می‌کنند و تنها مختص این دوره از انتخابات نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید از این تکنولوژی استفاده شود، افزود: به گونه‌ای باید انتخابات الکترونیکی را برگزار کرد که ایمن باشد و شورای نگهبان نیز نظارت خود را انجام دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: اعتقاد من این است که در کل کشور باید انتخابات‌‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شود.

لازم به ذکر است عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در این زمینه گفته است، پیشنهاد ما این است در حوزه‌هایی که جمعیت کمتری دارند، انتخاب به صورت الکترونیکی برگزار شود./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار