بازدید 1952

نگاه اقوام به یکدیگر نباید از دریچه قومی و نژادی باشد

کد خبر: ۶۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 11 February 2017
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: نگاه‌مان به یکدیگر نباید از دریچه قومی، نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی باشد بلکه با دید شهروندی به یکدیگر است که می‌توانیم اثبات کنیم برای نسل حاضر و نسل‌های آینده «ارزش» قائل هستیم.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم حسین‌زاده در جمع ۴۰۰ نفر از ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع و  نخبگان علمی، دانشگاهی و فرهنگیان نقده و اشنویه، گفت: جوامع چندفرهنگی ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی دارند که نمی‌توان نسبت به آنها بی‌توجه بود. این مسئله امروز از چنان اهمیتی برخوردار است که جامعه شناسان را در ابعاد مختلف به خود مشغول کرده است.

وی ادامه داد: در کانادا ساعت‌ها وقت کلاس‌های دانشگاهی را صرف آموزش کودکان می‌کنند تا راه های تفاهم و درک متقابل کودکان و والدین آموزش داده شود. این مسئله بسیار اهمیت دارد که اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در کنار  هم، سرنوشت خود را چگونه رقم بزنند و  چگونه آینده را برای خود تصویر کنند.

این  عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هرگز مسیر هویتی یک فرهنگ و قوم، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به فرهنگ و قومیت دیگر نیست بلکه حرمت گذاشتن به هویت یکدیگر است که می‌تواند هویت واقعی فرهنگی، قومی و مذهبی مردم یک سرزمین را تثبیت کند. موضوعی که  در کشور به ویژه در مناطق کردزبان، لرزبان، عرب‌زبان و شیعه و سنی مذهب اهمیت زیادی دارد «شهروند» بودن است. باید با دید شهروندی به یکدیگر نگاه کنیم و تعامل داشته باشیم به بیان دیگر نگاه‌مان به یکدیگر نباید از دریچه قومی، نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی باشد در این صورت می‌توانیم  اثبات کنیم برای نسل حاضر و نسل‌های آینده «ارزش» قائل هستیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: مسئله مهم بعدی که علاوه بر نقده در کل ایران اهمیت بالایی دارد موضوع «ایرانیت» ماست. افرادی که در سیستان و بلوچستان، گیلان و در هر نقطه از این سرزمین زندگی می‌کنند، ایرانی هستند. ما موظفیم برای ایرانی بودن‌مان احترام قائل باشیم و این  تنها مسیر احترام گذاشتن و حرمت گذاشتن به یکدیگر است علاوه بر آن باید با نگاه «شایسته‌سالارانه» به یکدیگر بنگریم. همه این مسائل می‌تواند توسعه‌ساز ایران اسلامی باشد. همه در برابر فرزندانی که در آینده در ایران زمین به دنیا خواهند آمد، مسئولیم. برای انجام درست این مسئولیت‌مان  هیچ راهی جز مدارا، دوستی و با هم بودن نداریم.

حسین‌زاده متذکر شد: موظفیم حس تعلق مردم  به ایران را افزایش دهیم. وقتی این اتفاق افتاد احساس وطن دوستی ما عمیق‌تر می‌شود. باشد روزی که هیچ احدالناسی در ایران احساس در حاشیه بودن و غریبه بودن نکند. اگر قرار باشد حضور شخصی مثل من به قیمت اختلاف بین مردم آذری‌زبان و کردزبان تمام شود هرگز در هیچ منصب و جایگاهی نمی‌مانم. حضورم را تنها در کنار یکدیگر قرار گرفتن مردم حوزه انتخابیه‌ام می‌دانم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر